Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > PROTEİNLERİN AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROTEİNLERİN AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci düzey KİMS474 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NALAN ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NALAN ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Proteinlerin ayrılma ve saflaştırma prensiplerinin kavranmasını kapsar.
Dersin tanımı Biyolojik ürünlerin özellikleri, ön işlemler, hücre parçalama yöntemleri. Protein izolasyonu; protein kaynağının seçilmesi, çözeltiye alma yöntemleri, protein stabilizasyonu, proteinlerin kantitatif, kalitatif tayini. Kromatografik ve elektrolitik ayırma yöntemleri. Kromatografik ayırmalar; Jel filtrasyon kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, affinite kromatografisi, kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikler. Elektroforez; Jel elektroforezi, SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforez, kâğıt elektroforezi. Ultrasantrifüj ile ayırma; sedimentasyon, preparatif ultrasantrifüj.

Dersin içeriği
1- Biyolojik ürünlerin özellikleri
2- Ön işlemler, hücre parçalama yöntemleri.
3- Protein izolasyonu; protein kaynağının seçilmesi, çözeltiye alma yöntemleri.
4- Protein stabilizasyonu, proteinlerin kantitatif, kalitatif tayini.
5- Kromatografik ve elektrolitik ayırma yöntemleri.
6- Kromatografik ayırmalar; Jel filtrasyon kromatografisi,
7- Ara sınav
8- Kromatografik ayırmalar; iyon değiştirme kromatografisi.
9- Kromatografik ayırmalar; affinite kromatografisi,
10- Kromatografik ayırmalar; kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikler.
11- Elektroforez; Jel elektroforezi, SDS-PAGE,
12- İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforez, kâğıt elektroforezi,
13- Ultrasantrifüj ile ayırma; sedimentasyon
14- Preparatif ultrasantrifüj.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyolojik ürünlerin özellikleri, ön işlemler, hücre parçalama yöntemlerini öğrenme
2- Protein izolasyonunu öğrenme
3- protein kaynağının seçilmesi, çözeltiye alma yöntemlerini öğrenme
4- protein stabilizasyonunu öğrenme
5- proteinlerin kantitatif, kalitatif tayini öğrenme
6- Kromatografik ayırma yöntemlerini öğrenme
7- elektrolitik ayırma yöntemlerini öğrenme
8- Kromatografik ayırmalar; Jel filtrasyon kromatografisi, iyon değiştirme kromatografisi, affinite kromatografisi, kağıt kromatografisi, diğer kromatografik teknikleri öğrenme
9- Elektroforez; Jel elektroforezi, SDS-PAGE, İzoelektrik fokuslama, iki boyutlu (2D) elektroforez, kâğıt elektroforezi öğrenme
10- Ultrasantrifüj ile ayırma; sedimentasyon, preparatif ultrasantrifüj tekniklerini öğrenme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 10 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. K. Robert Scapes, et al, "Protein Purification: Principles and Practice" Springer Verlag, 1996. 2. D. Voet, J.G. Voet, "Biochemistry", John Wily and Sons, 1990.
Yardımcı Kaynaklar 1. M.K. Campbell, "Biochemistry", Saunders College Publ.

Ders ile ilgili dosyalar