Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANIMAL BREEDING |
Üçüncü düzey |
AGS 679 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASİYE YILMAZ ADKINSON
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. MD. MAHMODUL HASAN SOHEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, hayvan ıslahının temellerini kavratmaktır, bir ıslah programının ön koşullarını bilmek, genetik seleksiyon, melezleme ve akrabalık etkileri, bir ıslah programı tasarlayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin amacı, hayvan ıslahının temellerini kavratmaktır, bir ıslah programının ön koşullarını bilmek, genetik seleksiyon, melezleme ve akrabalık etkileri, bir ıslah programı tasarlayabilme.
|
1- |
Hayvansal üretim ve önemi
|
2- |
Domestication ve evcilleştirme ile meydana gelen değişiklikler
|
3- |
Türler, ırklar, hibridizasyon, ırk karakterleri, ırkların oluşumu ve sınıflandırılması
|
4- |
Üreme, üreme biyolojisi, çiftleşme yöntemleri ve suni dölleme
|
5- |
Hayvancılık Tarihi; Bilim ve uygulama
|
6- |
Hayvancılık kavramı ve kapsamı; DNA, kromozom yapısı, anne-babadan yavruya gen transferi, genlerin ifadesi, dominant ve resesif genler
|
7- |
Eşlik eden, öldürücü, çoklu alleller, örnekler; Hayvancılıkta dikkate alınan özellikleri ve özellikleri kavrayabilme
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kalıtım, tekrarlanabilirlik ve hayvan ıslahında önemi
|
10- |
Seçim kavramı ve yöntemleri
|
11- |
Çiftleştirme yöntemleri
|
12- |
Genetik modeller
|
13- |
Genetik çeşitlilik ve akrabalık
|
14- |
Monogenik özelliklerin kalıtsallığı
|
15- |
Bir ıslah programının yapısı
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvancılıkta temel kavramlar ve hayvan ıslahı için gerekli araçları kavrayabilme ve değerlendirebilme
|
2- |
Türlerin üretimi ve muhafazası ile ilgili akraba ve melezleme etkilerini anlamak
|
3- |
Kompleks mirasın anlaşılması
|
4- |
Hayvan fiziksel yapısını değerlendirebilme ve bu yapıya dayalı seçim kararlarını verebilme
|
5- |
Genel amaçlarla ilgili hedefleri belirleyebilmek
|
6- |
Bir ıslah programı tasarlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
5
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Understanding Animal Breeding (2nd Edition); Animal Breeding Plans
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|