Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖZDE ÖZGE ÖNDER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR.BİRKAN YAKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Histoloji''de moleküler teknikler konusunda dersi alan öğrencilerin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaları ve uygulama yapabilir hale gelmeleri
|
Dersin tanımı
|
İn situ hibridizasyon prensipleri, protokolleri ve uygulanmasına dair yüz yüze eğitim veren, 1.dönemde verilen seçmeli bir derstir.
|
1- |
Hibridizasyon prensipleri ve çeşitleri
|
2- |
İn situ hibridizasyon histokimyası, prensibi ve protokolleri I
|
3- |
İn situ hibridizasyon histokimyası, prensibi ve protokolleri II
|
4- |
İn situ hibridizasyonda işaretlenmenin belirlenmesi
|
5- |
İkili in situ hibridizasyon ve in situ hibridizasyonun kullanım alanları
|
6- |
Southern ve northern blotlama teknikleri
|
7- |
Radyoaktif işaretleme
|
8- |
Otoradyografi teknikleri
|
9- |
Reseptör bağlama teknikleri
|
10- |
Reseptör otoradyografisi
|
11- |
İmmünootoradyografi
|
12- |
Western blotlama
|
13- |
İn situ polimeraz zincir reaksiyonu prensipleri
|
14- |
İn situ polimeraz zincir reaksiyonu protokolleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hibridizasyon prensipleri ve çeşitlerini tanımlayabilme
|
2- |
İn situ hibridizasyon tekniğinin prensip ve protokolleri hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Blotlama tekniklerini açıklayabilme
|
4- |
Radyoaktif işaretleme ve otoradyografi tekniklerini tanımlayabilme
|
5- |
Reseptör bağlama ve reseptör otoradyografi tekniklerinin prensip ve protokolleri hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
İn situ polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) tekniğinin prensip ve protokolleri hakkında bikgi sahibi olma.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
6
|
2
|
12
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
7
|
2
|
14
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
2
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
2
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
7
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Alberts B, Johnson A, Lewis J, Morgan D, Raff M, Roberts K and Walter P. Molecular Biology of the Cell. 6 th edition, Garland Science, New York, 2015.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Kierszenbaum AL. Histoloji ve Hücre Biyolojisi, Çev ed: Prof.Dr.Ramazan DEMİR,1.Baskı, Palme Yayıncılık, Ankara, 2006.
2-Cooper GM, Hausman RE. Hücre Moleküler Yaklaşım, Çev ed: Prof.Dr.Meral SAKIZLI, Prof.Dr.Neşe ATABEY, 3.Baskı, İzmir Tıp Kitabevi, İzmir, 2006.
|
|