Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > HEPATİT VİRÜSLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEPATİT VİRÜSLERİ Üçüncü düzey MİK 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Hepatit virüsleri ve viral hepatitlerin laboratuvar tanısında uygulanan metodlar öğrenilecek ve öğrenciler laboratuarda bu metodları uygulayacaklardır.
Dersin tanımı Hepatit virüsleri ve viral hepatitlerin laboratuvar tanısında uygulanan metodlar

Dersin içeriği
1- HAV enfeksiyonu ve laboratuvar tanısı
2- HBV enfeksiyonu ve mikrobiyolojik tanısı
3- HBV enfeksiyonunun epidemiyolojisi ve korunma
4- HBV tedavisi- antiviraller
5- HBV’de antiviral direnç
6- HDV enfeksiyonu ve laboratuvar tanısı
7- HDV enfeksiyonunun epidemiyolojisi ve korunma
8- HCV enfeksiyonu
9- HCV’nin laboratuvar tanısı
10- HCV enfeksiyonunun epidemiyolojisi ve korunma
11- HEV enfeksiyonu
12- HGV, TTV ve SENV virüsleri
13- Otoimmun hepatit
14- Viral hepatit ve kanser
15- HBV’nin laboratuvar tanısında uygulanan serolojik yöntemler
16- DNA dizi analizi uygulamaları
17- HBV’de antiviral direncin sekans analizi ile araştırılması
18- HDV’nin laboratuvar tanısında uygulanan moleküler yöntemler
19- HCV’nin laboratuvar tanısında uygulanan serolojik yöntemler
20- HCV’nin laboratuvar tanısında uygulanan moleküler yöntemler

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hepatit virüsleri
2- viral hepatitlerin laboratuvar tanısında uygulanan metodlar
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Manual of Clinical Microbiology volume 2 (Versalovic J, Carroll KC, Jorgensen JH, Funke G, Landry ML, Warnock DW, eds) ASM Press 2011.
Yardımcı Kaynaklar Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections- Virology volume 1 (Mahy BW, Meulen VT, eds) ASM Press 2005.

Ders ile ilgili dosyalar