Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > FUTSAL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FUTSAL Birinci düzey ATRS 003 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze-Gözlem tekniği-Gösterip yaptırma tekniği
Dersin amacı Öğrencilerin, Türk ve Dünya Futsal tarihi ile ilgili gelişimini kavramasını, oyun kurallarını anlamasını, futsalda kullanılan temel teknik becerileri, müsabaka ve antrenman analizini yapabilmesini, kaleci tekniği ile ilgili temel bilgileri anlayabilmesini ve öğrenmesini amaçlar.
Dersin tanımı Futsal tarihi ve oyun kuralları konusunda gerekli bilgi donanımın sağlanması, genel ve özel öğretim yöntemlerinin verilmesi, oyun sistemleri konusunda bilgilendirilmesi, futsalda kullanılan temel teknik becerilerinin uygulanması ve öğretebilme becerilerinin kazandırılması.

Dersin içeriği
1- Genel ve özel öğretim yöntemleri (teorik), Futsalda topa yatkınlık alıştırmaları (pratik)
2- Dünya Futsal tarihi (teorik) Top kontrolleri (pratik)
3- Türk Futsal tarihi (teorik) Top sürme (pratik)
4- Futsal oyun kuralları (teorik) Üst vuruş tekniği (pratik)
5- Futsal oyun kuralları (teorik) İç üst vuruş (pratik)
6- Futsal oyun kuralları (teorik) Ayak içi vuruş (pratik)
7- Oyun kuralları (teorik) Ayak dış vuruş (pratik)
8- Kafa vuruşu tekniği
9- Çalım teknikleri
10- Sistemler (teorik) Saha dizilişleri (pratik)
11- Sistemler (teorik) Futsalda markaj (pratik)
12- Futsalda savunma taktikleri
13- Futsalda hücum taktikleri
14- Futsalda duran top çalışmaları
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Futsal oyun kurallarını açıklar.
2- Futsal temel tekniklerini gösterir.
3- Futsal hücum prensiplerini açıklar.
4- Bireysel ve takım savunması için sistemleri uygular.
5- Futsalda savunma prensiplerini açıklar.
6- Futsalda hücum prensiplerini açıklar.
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- Burns T., Holistic Futsal, 2003 England 2- Balyan M., Vural F., Oyunlar İle Futbol Eğitimi,2006, Ankara 3- Luxbacher J., Soccer Steps tu Success, 1991, ABD
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar