Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FUTSAL |
Birinci düzey |
ATRS 003 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze-Gözlem tekniği-Gösterip yaptırma tekniği
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin, Türk ve Dünya Futsal tarihi ile ilgili gelişimini kavramasını, oyun kurallarını anlamasını, futsalda kullanılan temel teknik becerileri, müsabaka ve antrenman analizini yapabilmesini, kaleci tekniği ile ilgili temel bilgileri anlayabilmesini ve öğrenmesini amaçlar.
|
Dersin tanımı
|
Futsal tarihi ve oyun kuralları konusunda gerekli bilgi donanımın sağlanması, genel ve özel öğretim yöntemlerinin verilmesi, oyun sistemleri konusunda bilgilendirilmesi, futsalda kullanılan temel teknik becerilerinin uygulanması ve öğretebilme becerilerinin kazandırılması.
|
1- |
Genel ve özel öğretim yöntemleri (teorik),
Futsalda topa yatkınlık alıştırmaları (pratik)
|
2- |
Dünya Futsal tarihi (teorik)
Top kontrolleri (pratik)
|
3- |
Türk Futsal tarihi (teorik)
Top sürme (pratik)
|
4- |
Futsal oyun kuralları (teorik)
Üst vuruş tekniği (pratik)
|
5- |
Futsal oyun kuralları (teorik)
İç üst vuruş (pratik)
|
6- |
Futsal oyun kuralları (teorik)
Ayak içi vuruş (pratik)
|
7- |
Oyun kuralları (teorik)
Ayak dış vuruş (pratik)
|
8- |
Kafa vuruşu tekniği
|
9- |
Çalım teknikleri
|
10- |
Sistemler (teorik)
Saha dizilişleri (pratik)
|
11- |
Sistemler (teorik)
Futsalda markaj (pratik)
|
12- |
Futsalda savunma taktikleri
|
13- |
Futsalda hücum taktikleri
|
14- |
Futsalda duran top çalışmaları
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Futsal oyun kurallarını açıklar.
|
2- |
Futsal temel tekniklerini gösterir.
|
3- |
Futsal hücum prensiplerini açıklar.
|
4- |
Bireysel ve takım savunması için sistemleri uygular.
|
5- |
Futsalda savunma prensiplerini açıklar.
|
6- |
Futsalda hücum prensiplerini açıklar.
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
102
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- Burns T., Holistic Futsal, 2003 England 2- Balyan M., Vural F., Oyunlar İle Futbol Eğitimi,2006, Ankara 3- Luxbacher J., Soccer Steps tu Success, 1991, ABD
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|