Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİREYLERARASI İLETİŞİM |
İkinci düzey |
REH311.5 |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Dersin temel amacı öğrencilerin dinleme, konuşma, sözlü ve sözsüz iletişim gibi bireylerarası iletişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bireylerarası iletişimle ilgili temel kavram ve ilkeler konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati
|
1- |
İletişimin Tanımı, Önemi ve Turist Rehberliğinde İletişimin Yeri
|
2- |
İletişim Süreci ve Öğeleri
|
3- |
İletişim Biçimleri
|
4- |
Sözel İletişim
|
5- |
İletişimde Etkin Konuşma
|
6- |
İletişimde Etkin Dinleme ve Empati
|
7- |
Yazılı iletişim
|
8- |
Sözsüz İletişim ve Beden Dili
|
9- |
İletişimde Davranış Biçimleri
|
10- |
Grup İletişimi ve Örgüt İçi İletişim
|
11- |
Çevrimiçi İletişim (Sanal İletişim)
|
12- |
Kültür ve İletişim
|
13- |
Turizmde Kültürlerarası İletişim
|
14- |
İletişimde Kalite ve İletişim Hataları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, bireylerarası iletişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
|
2- |
Öğrenci, iletişim sürecinin nasıl işlediğini ve temel iletişim unsurlarını açıklayabilir.
|
3- |
Öğrenci, iletişim türlerini ve iletişim araçlarını açıklayabilir.
|
4- |
Öğrenci, iletişime yönelik engellerin neler olduğunu sıralayabilir ve iletişimle ilgili sorunları yorumlayabilir.
|
5- |
Öğrenci, iletişimin etkinliğini arttırmak için nelerin yapılabileceğini açıklayabilir.
|
6- |
Öğrenci, turist rehberliğinde grupiçi iletişimin dinamiklerini bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
3
|
6
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
7
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Orhon, E. Nezih ve Eriş, Ufuk (Ed.). (2012). İletişim Bilgisi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No 2712.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Eroğlu, Erhan ve Yüksel, Ahmet, H (Ed.). (2019). Etkili İletişim Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No 2775.
Kartarı, Asker (2014). Kültürlerarası İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No 2820.
|
|