Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YİYECEK VE İÇECEK YÖNETİMİ Birinci düzey TUR307 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜLKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KURTULUŞ KARAMUSTAFA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MUSTAFA ÜLKER
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Yiyecek-içecek işletmelerine ilişkin temel kavramları, yiyecek içecek hizmetlerinde hijyen ve sanitasyonu, yiyecek içecek yönetiminin fonksiyonlarını tanıyabilmek.
Dersin tanımı Yiyecek içecek işletmelerine ilişkin kavramları açıklayabilme bilgisine sahip olma,Yiyecek içecek işletmelerindeki organizasyon ve bu organizasyon içindeki görevleri bilme ve açıklayabilme, Yiyecek-içecek işletmelerinde hijyen ve sanitasyon uygulamalarını bilme ve bunları uygulatabilme yeteneğine sahip olma, Beslenme ve beslenmeye ilişkin kavramları bilme, menü çeşitlerini ve bunların hazırlanmasını bilme,

Dersin içeriği
1- Yiyecek-İçecek Sektörüne Genel Bakış
2- Restoran İşletmelerine Giriş
3- Kuruluş Yeri Seçimi
4- Marka Yaratma ve Geliştirme
5- Dekorasyon ve Planlama
6- İşletme Yöneticisi
7- Örgüt Yapısı, Finansal Yönetim
8- Mönü Planlama ve Analizi
9- Satınalma
10- Üretim Teknikleri
11- Servis Yönetimi, Maliyet Kontrolü
12- Kalite ve Müşteri Memnuniyeti, Otomasyon Uygulamaları
13- Çevre Yönetimi
14- Temel Yönetim Sorunları ve Çözüm Önerileri
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yiyecek ve içecek işletmelerine olan ihtiyacı anlama,
2- Yiyecek ve içecek sektörünün gelişimini etkileyen faktörleri kavrama,
3- Yiyecek ve içecek işletmelerini tanıma,
4- Yiyecek ve içecek işletmelerinde yönetsel fonksiyonları anlama,
5- Yiyecek ve içecek işletmelerinde menü planlama yapabilme becerisini kazanma,
6- Yiyecek ve içecek işletmelerinde maliyet unsurlarını anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sarıışık, M., Çavuş, Ş. ve Karamustafa, K. (2010), PROFESYONEL RESTORAN YÖNETİMİ [İlkeler, Uygulamalar ve Örnek Olaylar], Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Karamustafa K., "Otel İşletmelerinde Yiyecek-İçecek Bölümünde Maliyet-Fiyat-Verimlilik İlişkileri ve Bir Örnek", Anatolia Turizm Çevre ve Kültür Dergisi, ss.58-63, 1994

Ders ile ilgili dosyalar