Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI DERSİ I |
İkinci düzey |
BİK 888 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Anabilim dalının uygun gördüğü zorunlu dersleri ve yapılacak olan teze yönelik seçmeli dersleri almış olmak.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Anabilim Dalı Öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik-pratik
|
Dersin amacı
|
Yapılacak tezle ilgili her türlü teorik ve pratik yetiyi ve yetkinliği (projenin yazımı, numunelerin toplanması, tezin laboratuvar çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analizi, tezin baştan sona kadar yazımı vb...) öğrenciye kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Tez çalışması yapacak öğrenciye, teze yönelik teorik ve pratik hertürlü danışmanlığının verilmesi.
|
1- |
Proje konusunun belirlenmesi
|
2- |
Projenin yazım işlemi (BAP ve Enstitü için ayrı-ayrı)
|
3- |
Gerekli olduğu durumlarda etik kurul başvurusunun yapılması
|
4- |
Proje malzemelerinin alım işlemi
|
5- |
Gerekli anabilim dallarından proje için gerekli hasta ve kontrol numunelerinin temini
|
6- |
Laboratuvar çalışmalarının yapılması
|
7- |
Verilerin toplanması ve analizi
|
8- |
Tez yazımı için gerekli literatür taramasının yapılması
|
9- |
Tez yazım kurallarına uygun olarak tezin yazımı
|
10- |
Tez savunma sınavının gerçekleşmesi
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez projesi için konu taranmasının öğrenilmesi
|
2- |
Proje yazımının (BAP ve enstitü birimleri için ayrı-ayrı) kurallar dahilinde nasıl yapıldığının öğrenilmesi
|
3- |
Doğru proje malzeme istek ve alım işlerinin nasıl yapılacağının öğrenilmesi
|
4- |
Hasta ve kontrol numunelerinin nasıl doğru toplanılmasının ve saklanmasının öğrenilmesi
|
5- |
Laboratuvarda proje çalışma konusuyla ilgili gerekli tekniklerin öğrenilmesi ve uygulanmasının gerçekleştirilmesi
|
6- |
Verilerin eldesinin ve analizinin nasıl gerçekleştirileceğinin öğrenilmesi
|
7- |
Teze yönelik literatür taramasının nasıl yapılacağının öğrenilmesi
|
8- |
Tezin enstitü tarafından istenilen kurallara uygun olarak baştan-sona kadar nasıl yazılacağının öğrenilmesi ve gerçekleştirilmesi
|
9- |
Tez savunması için gerekli tez sunumunun nasıl hazırlanacağı ve sunumun nasıl yapılacağına yönelik teorik ve pratik yetkinliğin kazanılması
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
5
|
25
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Harper’s Biochemistry, RK. Murray, DK. Granner, PA. Mayes, VW Rodwell, a LANGE medical book, 24th Editon, A Simon & Schuster Company,1996. 2-Biochemistry, JM Berg, JL Tymoczko, L Stryer, International editon, 5th Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 2002. 3-Biochemistry, AL. Lehninger, The Johns Hopkins University, School of Medicine, 2nd Edition, Worth Publishers New York, 1978. 4-Medical Biochemistry J. Baynes, MH Dominiczak, Harcourt Brace and Company Limited by Mosby 1999. 5-Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, JB Henry, W.B. Saunders Company, 20th Edition, 2001. 6-Text Book of Clinical Chemistry, NW Tietz, W.B. Saunders Company,1986. 7-Katz DL, Nutrition in Clinical Practice, Lippincott, Williams, wilkins, Philedelphia, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tüm klinik ve temel Biyokimya kitapları, pub-med ve web of science internet sitelerinden ulaşılacak konuyla ilgili bilimsel makaleler.
|
|