Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > HALK SAĞLIĞI ARAŞTIRMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALK SAĞLIĞI ARAŞTIRMASI Üçüncü düzey HAS 508 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ELÇİN BALCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY DOÇ. DR. ELÇİN BALCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine, Halk Sağlığı alanında bilimsel araştırma planlama, uygulama, derğelendirme ve rapor yazma konularında beceri kazandırmak
Dersin tanımı Halk Sağlığı Yüksek Lisans programında hazftada dört saat süreli uggulamalı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin amaçlarının ve yönteminin açıklanması
2- Bilimsel araştırma konusunun seçimi
3- Araştırma projesinin hazırlanması
4- Araştırma projesinin hazırlanması
5- Etik Kurul başvuru formunun hazırlanması ve gerekli izinlerin alınması
6- Veri toplama
7- Veri toplama
8- Veri toplama
9- Veri toplama
10- Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması
11- Verilerin denetlenmesi ve eksikliklerin giderilmesi
12- Verilerin analizi
13- Araştırma raporunun hazırlanması
14- Araştırma raporunun sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma konusunun seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörleri açıklayabilecek
2- Bilimsel araştırma projesinde yer alması gereken bilgileri sayabilecek. Bilimsel araştırma projesi hazırlayabilecek
3- Örnekleme yöntemlerini uygulayabilecek
4- Veri toplama araçlarını hazırlayabilecek. Amaca uygun veri toplayabilecek
5- Verileri uygun bir paket programda bilgisayar ortamına aktarabilecek. Verilerin doğruluğunu denetleyebilecek
6- Tablo ve grafik yapabilecek
7- Araştırma raporu hazırlayabilecek
8- Araştırma raporunu sunabilecek
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 90 90
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sümbülüğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Özdamar K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Eskişehir.

Ders ile ilgili dosyalar