Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > SAĞLIK HUKUKU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIK HUKUKU Birinci düzey SEC116 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MELİKE URFALIER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ RAMAZAN AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Harun Mirsad GÜNDAY
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Hasta hakları, hekim hakları ve özel hukukta hekimin sorumlulugu hakkında ögrencilerin bilgilendirilmesi ve muhtemel hasta ile hekim ilişkisinden dogan uyuşmazl1klarda kullanılmaya elverişli pratik çözüm yöntemlerinin ögrencilere aktarılması.
Dersin tanımı Sağlık hizmetine ilişkin temel kavramlar, hasta ve hekim hakları, yükümlülükleri özel hukuk açısından ele almak.

Dersin içeriği
1- Sağlık Hukukuna giriş
2- Temel Kavramlar (Sağlık,Tıp,Hekim,hasta, Tedavi)
3- Sağlık hukukuna ilişkin hukuksal kaynaklar
4- Hasta hakları
5- Hekim hakları
6- Hekimin sorumluluğu kavramı ve sorumluluğun hukuki esasları
7- Hekimin hukuki sorumluluğunun türleri
8- Hekimin hukuki sorumluluğunun sebepleri (hekimin akdi sorumluluğu)
9- Hekimin hukuki sorumluluğunun sebepleri (hekimin akit dışı sorumluluğu)
10- Hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki mahiyeti
11- Hekiminin vekalet akdinden doğan sorumluluğu
12- Hekiminin vekaletsiz işgörmesi ve bundan doğan sorumluluğu
13- Hekiminin haksız fiilden dolayı kusur sorumluluğu
14- Hekiminin kusura dayanmayan sorumluluğu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağlık hukuku ilminin esaslarına ve temel kavramlarına ilişkin bilgiler verilmesi sağlanır.
2- Sağlık hukuku ilminin diğer hukuk ilimleriyle ilişkisine dair bilgi aktarılır.
3- Hasta haklarına ilişkin temel bilgiler verilmesi sağlanır.
4- Hekim haklarına ilişkin temel bilgiler verilmesi sağlanır.
5- Hekimin sorumluluğuna ait temel bilgiler aktarılır.
6- Hastanın hak arama yollarına ilişkin bilgiler aktarılır.
7- Hekimin hak arama yollarına ilişkin bilgiler verilmesi saglanır.
8- Hasta ile hekim arasındaki hukuki ilişkiye ait temel bilgiler aktarılır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hakan Hakeri, Tıp Hukuku, 5. Baskı, Ankara, 2012. Zarife Şenocak, Özel Hukukta Hekimin Sorumluluğu, Ankara, 1998.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar