Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > LİNEER CEBİR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER CEBİR Birinci düzey MFİZ201 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Hacı AKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, öğrencilerin vektör uzayı ve matrislerle ilgili temel kavramları ve lineer denklemlerin çözümlerini kavratmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Lineer Cebirin, Matrisler Vektör uzayları ve alt uzaylar, Baz ve boyut, Lineer Dönüşümler, Matrisler ve lineer operatörler, Determinantlar, Özdeğer ve özvektörler gibi temel kavramlarda öğrenme becerileri geliştirir.

Dersin içeriği
1- R^n ve C^n de vektörler
2- Lineer Denklemler
3- Matrisler
4- Vektör Uzayları ve Alt Uzaylar
5- Baz ve Boyut
6- Lineer Dönüşümler
7- Matrisler ve Lineer Dönüşümler
8- Determinantlar
9- Özdeğer ve Özvektörler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vektörler konusunda temel bilgi sahibi olur
2- Lineer denklem sistemlerini analiz edebilir ve mümkünse çözüm veya çözümlerini belirleyebilirler
3- Temel matris cebiri bilgisine sahip olur.
4- Vektör uzayı ve alt uzaylar konusunda gerekli bilgiye sahip olur ve ilgili problemleri çözme yeteneklerini geliştirmiş olurlar
5- Lineer dönüşümlerle ilgili problemleri kavrayabilme
6- Verilen dönüşümü matris ile ifade edebilme
7- Özdeğer ve öz vektör kavramlarını tanıtabilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Seymour Lipschutz, Lineer Cebir,Schaums Outline Series, 1974, McGrav İnc.
Yardımcı Kaynaklar 2. K.Hoffman, R. Kunze, Linear Algebra, 1971, Prentice Hall Inc.New Jersy. 3. F.Çallıalp, N. Kuruoğlu, Lineer Cebir, OMÜ Yayınları, 1990, Samsun.

Ders ile ilgili dosyalar