Giriş | English

Lisans > Hukuk Fakültesi > Hukuk > ADLİ TIP
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ADLİ TIP Birinci düzey SHK416 Seçmeli 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SEDAT SEVİÇİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Adli tıbbi konular çerçevesinde süreci yasal düzenlemeler ve etik değerler içerisinde yürütebilecek bilgi, beceri ve farkındalık sahibi olmak.
Dersin tanımı Adli Tıp, hukuki sorunların çözümü amacıyla tıbbi bilgi ve bulguları değerlendiren bilim dalıdır.

Dersin içeriği
1- Adli Tıp ve Adli Bilimlere Giriş
2- Yaralar
3- Ateşli silahlara bağlı yaralanmalar
4- Trafik kazalarına bağlı yaralanmalar
5- Adli raporlar
6- Doğal kaynaklı ve zorlamalı ölümler
7- Asfiksili ölümler
8- Ölüm ve ölüm sonrası değişiklikler
9- Zehirlenmeler ve örnek alma yöntemleri
10- Otopsi ve ilgili mevzuat
11- Çocuk istismarı ve ihmali
12- Çocuk istismarına yaklaşım ve adli raporlama
13- Cinsel saldırı olgularına yaklaşım ve adli raporlama
14- Gebelik, doğum, düşükle ilgili adli tıbbi sorunlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Adli Tıp ve Adli Bilimler alanında yapılan işlemleri tanır.
2- Yaralanmalar hakkında genel bilgiler edinir.
3- Adli olguların muayenesi ve adli rapor yazımı hakkında genel bilgiler edinir.
4- Ölüm ve ölüm belirtileri hakkında genel bilgileri edinir.
5- Ölüm sonrası değişiklikler ile mekanizmaları hakkında genel bilgileri edinir.
6- Otopsi hakkında genel bilgileri edinir.
7- Şiddet, ihmal, istismar ve insan hakları ihlallerine yönelik genel yaklaşımları ve temel bilgileri öğrenir.
8- Cinsel saldırı, cinsel istismar olgularına adli tıbbi yaklaşım ve adli raporlar hakkında genel bilgiler edinir.
9- Gebelik, doğum, düşükle ilgili adli tıbbi sorunlar hakkında temel bilgiler edinir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2- Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3- Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4- Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5- Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6- Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7- Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8- Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10- Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11- Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13- Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16- Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17- Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19- Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20- Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 1 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Basamakta Adli Tıp. Editörler: Sermet Koç, Muhammet Can. İstanbul TAbip Odası Yayınları, 2010, İstanbul. (http://www.istabip.org.tr/dosyalar/adli_tip.pdf)
Yardımcı Kaynaklar "Yeni Türk Ceza Kanununda Tanımlanan Yaralama Suçlarının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi" Rehberi

Ders ile ilgili dosyalar