Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (yüksek Lisans) > TOPRAK DEGRADASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPRAK DEGRADASYONU İkinci düzey TO 513 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZHAN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OĞUZHAN UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Doğal kaynakların ve özellikle toprağın yapısal özellikleri ve üretim gücünde meydana gelen bozunma süreçlerinin yönetim planlarının değerlendirilmesi
Dersin tanımı Toprağın yapısal özellikleri, toprak bozulmasına yol açan faktör, olay ve süreçler, sürdürülebilir toprak yönetim uygulamaları ile ilgili bilimsel bulgu ve bilgilerin değerlendirilmesi

Dersin içeriği
1- Doğal kaynakların kullanımı
2- Toprağın yapısal özellikleri ve davranışı
3- Toprak bozulmasına yol açan olay, süreç ve faktörler
4- Toprak degradasyonunun tanımı ve sınıflandırılması
5- Türkiye topraklarının temel sorunları
6- Toprak strüktürünün korunması ve yönetimi
7- Toprak sıkışması ve yönetimi
8- Ara sınav
9- Erozyon ve Kontrolü
10- Tuzlu-alkali toprakların ıslah ve yönetimi
11- Toprak Amenajmanı (Sorunlu Araziler)
12- Toprak Koruma Yöntemleri
13- Sürdürülebilirlik için Amenajman uygulamaları
14- Toprak Koruma Planlamaları
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğal kaynakların korunumuna ilgi artırmak
2- Toprak koruma yöntemlerini öğrenmek
3- Toprak bozulma süreçleri hakkında fikir sahibi olmak
4- Sürdürülebilirlik ilkesini benimsemek
5- Çevresel yönü ön plana çıkarmak
6- Toprak sağlığını algılamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Soil Management for Sustainability 1991. R.Lal&F.J. Pierce
Yardımcı Kaynaklar Guidelines for Soil Quality Assessment in Conservation Planning USDA-SCS

Ders ile ilgili dosyalar