Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Analitik Kimya (yüksek Lisans) > SIVI-ELEKTROLİT SİSTEM FARMAKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIVI-ELEKTROLİT SİSTEM FARMAKOLOJİSİ İkinci düzey VFT 535 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Veteriner hekimlikte sıvı elektrolit dengesini sağlamak için kullanılan ilaçlar hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Veteriner hekimlikte sıvı elektrolit dengesini sağlamak için kullanılan ilaçlar

Dersin içeriği
1- Sıvı ve Elektrolit denge bozuklukları I
2- Sıvı ve Elektrolit denge bozuklukları II
3- Sıvı ve Elektrolit denge bozuklukları III
4- Asit-Baz denge bozuklukları I
5- Asit-Baz denge bozuklukları II
6- Plazma hacmini genişleten maddeler ve kan nakli I
7- Plazma hacmini genişleten maddeler ve kan nakli II
8- Ara sınav
9- İdrar söktürücüler I
10- İdrar söktürücüler II
11- İdrar söktürücüler III
12- İdararın pH'sını değiştiren maddeler
13- Dolaşım şoku ve sağaltımı I
14- Dolaşım şoku ve sağaltımı II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Vücuttaki sıvı-elektrolit sistemi kavrar.
2- Sıvı ve elektrolit denge bozukluklarını bilir.
3- Asit-baz denge bozukluklarını öğrenir
4- Plazma hacmini genişleten maddeler hakkında bilgi sahibi olur
5- Kan nakli hakkında bilgi sahibi olur.
6- Böbrek ve idrar yolu ilaçlarını öğrenir.
7- Dolaşım şoku ve tedavisini bilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Analiz metotlarının temellerini bilir
2- Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3- Kalitatif analiz yapar
4- Kanlitatif analiz yapar
5- Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6- Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7- Analizde metot seçimi yapar
8- Analiz sonuçlarını değerlendirir
9- İlaç analizine karar verir.
10- Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar The Veterinary Formulary, Yolande Bishop.

Ders ile ilgili dosyalar