Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > MİKRODALGA TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRODALGA TEORİSİ Birinci düzey EM 441 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CELAL YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin ileriki çalışma hayatlarında karşılaşabilecekleri mikrodalga iletim hatları ve dalga kılavuzları ilgili temel kavramları, teoremleri ve çözün tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Mikrodalga iletim hatları, Dağıtılmış devre modeli. İletim hatlarının analizi Smith Abağı ve iletim hatlarında uygulamaları, Sonlandırılmış iletim hatları ve kaynak-Yük Uyumsuzluğu, İletim Hatlarında Geçici Hal Analizi , Tek Yan-Hat ile Empedans Uydurma , Paralel plakalı ve koaksiyel iletim hatları, Mikrostrip ve strip iletim hatları. Dikdörtgen ve dairesel dalga kılavuzları, Dalga kılavuzlarının uyartılması, s parametreleri.

Dersin içeriği
1- Elektromagnetik Dalga Teorisi Özeti
2- İletim Hatlarının Devre Modeli
3- Kayıpsız İletim Hatları
4- Smith Abağı
5- Smith Abağı ve iletim hatlarında uygulamaları
6- Sonlandırılmış iletim hatları ve kaynak-Yük Uyumsuzluğu
7- İletim Hatlarında Geçici Hal Analizi
8- Tek Yan-Hat ile Empedans Uydurma
9- Mikrostrip ve strip iletim hatları
10- Dikdörtgen dalga kılavuzları
11- Silindirik dalga kılavuzları
12- Dalga kılavuzlarının uyartılması
13- Mikrodalga Ağlar
14- S-Parametreleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Telgraf denkleminin çözümünü ve parametrelerini tanımlayabilecektir.
2- İletim hatlarını ve sonlandırmalarını analiz edebilecektir.
3- Smith abağını iletim hattı problemlerinin çözümlerine uygulayabilecektir.
4- Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uygunlaştırma devrelerini analiz edebilecektir.
5- Dalga kılavuzları ile ilgili temel konuları tanımlayabilecektir.
6- S- parametrelerini tanımlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 7 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cheng D. K., Çeviri: Adnan Köksal, Birsen Saka “Mühendislik Elektromanyetiğinin Temelleri”, Palme Yayıncılık, ISBN:975-8982-99-0.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar