Giriş | English
Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İslam Tarihi ve Sanatlari (doktora) > MİKRODALGA TEORİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRODALGA TEORİSİ Üçüncü düzey EM 441 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CELAL YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin ileriki çalışma hayatlarında karşılaşabilecekleri mikrodalga iletim hatları ve dalga kılavuzları ilgili temel kavramları, teoremleri ve çözün tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Mikrodalga iletim hatları, Dağıtılmış devre modeli. İletim hatlarının analizi Smith Abağı ve iletim hatlarında uygulamaları, Sonlandırılmış iletim hatları ve kaynak-Yük Uyumsuzluğu, İletim Hatlarında Geçici Hal Analizi , Tek Yan-Hat ile Empedans Uydurma , Paralel plakalı ve koaksiyel iletim hatları, Mikrostrip ve strip iletim hatları. Dikdörtgen ve dairesel dalga kılavuzları, Dalga kılavuzlarının uyartılması, s parametreleri.

Dersin içeriği
1- Elektromagnetik Dalga Teorisi Özeti
2- İletim Hatlarının Devre Modeli
3- Kayıpsız İletim Hatları
4- Smith Abağı
5- Smith Abağı ve iletim hatlarında uygulamaları
6- Sonlandırılmış iletim hatları ve kaynak-Yük Uyumsuzluğu
7- İletim Hatlarında Geçici Hal Analizi
8- Tek Yan-Hat ile Empedans Uydurma
9- Mikrostrip ve strip iletim hatları
10- Dikdörtgen dalga kılavuzları
11- Silindirik dalga kılavuzları
12- Dalga kılavuzlarının uyartılması
13- Mikrodalga Ağlar
14- S-Parametreleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Telgraf denkleminin çözümünü ve parametrelerini tanımlayabilecektir.
2- İletim hatlarını ve sonlandırmalarını analiz edebilecektir.
3- Smith abağını iletim hattı problemlerinin çözümlerine uygulayabilecektir.
4- Pasif mikrodalga devre elemanları ve empedans uygunlaştırma devrelerini analiz edebilecektir.
5- Dalga kılavuzları ile ilgili temel konuları tanımlayabilecektir.
6- S- parametrelerini tanımlayabilecektir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
2- Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
3- Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
4- İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
5- Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
6- İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
7- Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
8- Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
9- Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
10- İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
11- Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
12- Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
13- İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
14- İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
15- İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
16- Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
17- Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 7 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cheng D. K., Çeviri: Adnan Köksal, Birsen Saka “Mühendislik Elektromanyetiğinin Temelleri”, Palme Yayıncılık, ISBN:975-8982-99-0.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar