Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ders, antik dönemlerden modern çağa kadar bilimin gelişimi hakkında genel bilgiler sunmaktadır. Bilimin gelişimi sosyal, politik ve kültürel bağlamlarda ele alınacaktır.
|
Dersin tanımı
|
İlk çağlardan başlayarak modern bilimin temelinde yatan bilimsel bilginin gelişimi ele alınacaktır.
|
1- |
Bilim tarihi ve felsefesinin temel kavramları
|
2- |
İlk bilimsel buluşların arkasında yatan motivasyonlar
|
3- |
Temel bilimlerin ilkel karşılıkları: Matematik, Astronomi, Tıp ve Kimya
|
4- |
Antik Mısır’da bilim
|
5- |
Mezopotamya’da bilimin temelleri
|
6- |
Antik Hint’te bilim
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Antik Çin’de bilim
|
9- |
Sokrates öncesi ve Klasik Yunan Felsefesi - Batı biliminin temelleri
|
10- |
Modern bilimin gelişmesine İslam biliminin katkısı
|
11- |
Din – siyaset ve bilim ilişkisi
|
12- |
Ortaçağ: Doğuda ve Batıda bilimin farklı gelişimi
|
13- |
Felsefeden bilime binlerce yıllık atom kuramı
|
14- |
Bilim Devrimi nedir? Modern bilimin doğuşu
|
15- |
Bilim – teknoloji ve gelecek
|
16- |
Genel Değerlendirme
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bilimin doğuş ve gelişme öyküsü hakkında genel fikir sunmak.
|
2- |
Bilimsel kavram, teori ve anlayışın doğuş ve gelişimini izlemek ve açıklığa kavuşturmak.
|
3- |
Disiplinler arası etkileşimli çalışma alışkanlığı kazandırmak.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
2- |
ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
3- |
Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
4- |
Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
5- |
Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
6- |
Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
12
|
12
|
Ödevler
|
5
|
12
|
60
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
9
|
27
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
5
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
8
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sevim Tekeli, Esin Kahya, vd. (2012). Bilim Tarihine Giriş. Ankara: Nobel Yayınları.
Yıldırım, Cemal (2012). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Conner, Clifford D. (2013). Halkın Bilim Tarihi. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları.
Sezgin, Fuat (2014). Bilim Tarihi Sohbetleri. İstanbul: Timaş Yayınları.
Acot, Pascal (2005). Bilim Tarihi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
|
|