Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > JAPON EDEBİYATINDA KADIN YAZINI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
JAPON EDEBİYATINDA KADIN YAZINI İkinci düzey JDE 520 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ders, antik dönemlerden modern çağa kadar bilimin gelişimi hakkında genel bilgiler sunmaktadır. Bilimin gelişimi sosyal, politik ve kültürel bağlamlarda ele alınacaktır.
Dersin tanımı İlk çağlardan başlayarak modern bilimin temelinde yatan bilimsel bilginin gelişimi ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Bilim tarihi ve felsefesinin temel kavramları
2- İlk bilimsel buluşların arkasında yatan motivasyonlar
3- Temel bilimlerin ilkel karşılıkları: Matematik, Astronomi, Tıp ve Kimya
4- Antik Mısır’da bilim
5- Mezopotamya’da bilimin temelleri
6- Antik Hint’te bilim
7- Ara Sınav
8- Antik Çin’de bilim
9- Sokrates öncesi ve Klasik Yunan Felsefesi - Batı biliminin temelleri
10- Modern bilimin gelişmesine İslam biliminin katkısı
11- Din – siyaset ve bilim ilişkisi
12- Ortaçağ: Doğuda ve Batıda bilimin farklı gelişimi
13- Felsefeden bilime binlerce yıllık atom kuramı
14- Bilim Devrimi nedir? Modern bilimin doğuşu
15- Bilim – teknoloji ve gelecek
16- Genel Değerlendirme
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimin doğuş ve gelişme öyküsü hakkında genel fikir sunmak.
2- Bilimsel kavram, teori ve anlayışın doğuş ve gelişimini izlemek ve açıklığa kavuşturmak.
3- Disiplinler arası etkileşimli çalışma alışkanlığı kazandırmak.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Ödevler 5 12 60
Sunum / Seminer hazırlama 3 9 27
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Sevim Tekeli, Esin Kahya, vd. (2012). Bilim Tarihine Giriş. Ankara: Nobel Yayınları. Yıldırım, Cemal (2012). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Conner, Clifford D. (2013). Halkın Bilim Tarihi. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları. Sezgin, Fuat (2014). Bilim Tarihi Sohbetleri. İstanbul: Timaş Yayınları. Acot, Pascal (2005). Bilim Tarihi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar