Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu dersi alan öğrencilerin klinik biyokimyada örneklerin nasıl toplandığını ve nasıl muhafaza edildiğini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, klinik biyokimyada hangi örneklerin nasıl toplandığı ve örneklere özgü nasıl muhafaza edildiği bilgisi verilir.
|
1- |
Örneklerin alınması
|
2- |
Örneklerin alınması
|
3- |
Örneklerin saklanması
|
4- |
Örneklerin saklanması
|
5- |
Örneklerin taşınması
|
6- |
Örneklerin taşınması
|
7- |
Sonuçların değerlendirilmesi
|
8- |
Sonuçların değerlendirilmesi
|
9- |
Parametreler üzerine etkili faktörler
|
10- |
Parametreler üzerine etkili faktörler
|
11- |
Tanısal duyarlılık
|
12- |
Tanısal duyarlılık
|
13- |
Spesifite ve Verimlilik
|
14- |
Spesifite ve Verimlilik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örneklerin nasıl alınması gerektiğini öğrenir.
|
2- |
Örneklerin nasıl saklanması gerektiğini öğrenir.
|
3- |
Örneklerin nasıl taşınması gerektiğini öğrenir.
|
4- |
Çalışma sonrası örneklerin nasıl çalışıldığını öğrenir.
|
5- |
Çalışma sonucunda elde edilen verilerin nasıl değerlendirildiğini öğrenir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996.
Üstdal, MK, L. Karaca, Y. Türmöz, H. Testereci, S. Kuş, H. Paşaoğlu. Biyokimya. Medipres, Malatya, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi YayınMengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.ı, Ankara, 1981.
Kürşat, T. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis. Özel Baskı, Konya,1995.
Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.
|
|