Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL II(İNGİLİZCE) |
Birinci düzey |
HYBD102 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Okutman Gökhan ULUTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mevcut ders öğrencilerin İngilizce diline yönelik gramer bilgilerini ve dil bilimsel becerilerini temel ve alt-orta düzeye kadar ilerletmeyi hedeflemektedir. Ders öğrencileri günlük konuşmaları kavramaya, bir konuşmanın ya da basında yer alan haberlerin kilit noktalarını yakalamaya, bireysel düşüncelerini ve duygularını yazılı ve sözlü olarak ifade etmeye teşvik eder.
|
Dersin tanımı
|
Ders her hafta ele alınacak olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini kapsayan 14 adet üniteden oluşmaktadır. Üniteler temel itibariyle İngilizce becerisinin geliştirilmesine ve İngiliz kültürünün kavranmasına yönelik tümleşik becerileri sunmaktadır.
|
1- |
Gerund and Infinitive
|
2- |
Future Tense and Making suggestions-Shall,let’s,Why don’t…
|
3- |
Future Tense with “going to” –Will vs. Going to-Making predictions and plans
|
4- |
Must , should, have to-obligations, prohibitions and giving advice
|
5- |
Past Continuous Tense-expression of a period of time in the past and usage of “when and while”-
|
6- |
Present Perfect Tense-just, already, yet /the usage of “the same, different from and similar to”.
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Present Perfect Tense “since ,for” the usage of “been to , been in, gone”
|
9- |
Tag questions and reflexive pronouns-enriching English with reflexive pronouns and tag questions
|
10- |
Adjectives vs. Adverbs-the usage of adverbs
|
11- |
Past perfect Tense – the usage of “when, after, before”
|
12- |
If clauses Type 0 -1 –Talking about future possibilities
|
13- |
If clauses Type 2 –Talking about unreal present actions
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hedef kültürde fikir beyan edip açıklamak.
|
2- |
Günlük rutin işlerle ve alışkanlıklarla ilgili konuşmak.
|
3- |
Amaçlardan bahsetmek.
|
4- |
Nesneleri tanımlamak ve bir şeyler satın almak.
|
5- |
Karşılaştırmalar yapmak.
|
6- |
Yön tariflerinde bulunmak.
|
7- |
Tavsiye vermek ve almak.
|
8- |
Olasılıklardan bahsetmek.
|
9- |
Şart cümleleri oluşturmak.
|
10- |
Emir ve tavsiye cümleleri oluşturmak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
6
|
6
|
Araştırma
|
1
|
2
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Milestone, Gökhan Ulutürk, Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı, Kardeşler Ofset, Kayseri, 2013. Yardımcı Kaynaklar Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.
|
|