Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Adem HASGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
ÜLKEMİZDE YAŞANMASI MUHTEMEL AFETLERE KARŞI HAZIRLIKLI OLMAK VE AFETLERDE YAPILACAK/YAPILMAASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
|
Dersin tanımı
|
Seçmeli ders
|
1- |
AFET Deprem, Sel, Yangın, Çığ, Toprak Kayması, Fırtına, Yanardağ Patlaması, Taşımacılık ve Ulaşım Kazaları.
|
2- |
ARAMA-KURTARMA TEMEL BİLGİLERİ AFET Arama Kurtarma Genel Arama Kurtarma ( Arazide kayıp arama )
|
3- |
RAMA KURTARMAYA GİRİŞ Arama Nedir?, Kurtarma Nedir?, Arama Kurtarma Ekip Yapısı ve Görevleri, Ekibin Kişisel ve Teknik Malzemeleri Hakkında Bilgi ve Tanıtım, Ekip içi iletişim ve davranışlar (Ekip Psikolojisi),
|
4- |
ARAMA VE KURTARMA EĞİTİMİ Arama Stratejileri ve Çeşitleri, Kurtarma Stratejileri ve Safhaları, Olay, İhbar, Göreve Giriş ve Çıkış, İstihbarat ve Keşif, Alan Güvenliği,
|
5- |
TEMEL AFET BİLİNCİ Türkiye’deki Afet Yönetiminin Gelişimi, Temel Bilgi ve Kavramlar, Afet ve Acil Durumlar, Afet ve Acil Durum Planları, Afetlere Hazırlık, Ekiplerin kurulması ve görevleri
|
6- |
ENKAZDA ÇALIŞMA PRENSİPLERİ (PROFESYONEL EKİP ÖRNEKLEMELERİ İLE) Olay Yeri Giriş Teknikleri, Arama ve Dinleme Evreleri, Tahkimat ve Destek Malzemeleri, Kurtarma Evresi, İşaretleme Teknikleri, Rapor ve Formlar.
|
7- |
PLANLAMA Harita Kullanımı, Telsiz Kullanımı, GPS Kullanımı, Diğer yardımcı donanımlar.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
KURTARMADA KULLLANILAN İPLER ve DÜĞÜMLER Kurtarmada Kullanılan İpler(Çeşitleri, Kullanım Alanları, Dayanımları, Kurtarmada Kullanılan Düğümler (Hareketli ve Hareketsiz Düğümler).
|
10- |
AFETLERDE TEMEL İLKYARDIM BİLGİLENDİRMESİ Hasta-Yaralı Taşıma Usulleri, Sedye ile Taşıma Bağlama Usulleri,
|
11- |
AFET PSİKOLOJİSİ ve PSİKOLOJİK İLKYARDIM Afet Psikolojisi ve Aşamaları, Kazazede ve Ekip Psikolojisi, Psikolojik İlkyardım, Psikolojik Destek Prensipleri.
|
12- |
- YANGIN TEMEL EĞİTİMİ VE YANGIN SÖNDÜRÜCÜ KULLANMA BECERİSİ Yangın Bilgisi, Yangın Çeşitleri, Yangın Söndürmede Kullanacak Kaynaklar ve Usuller, Yangın Söndürme Cihazları ve Çeşitleri, Yangın Tüpünün Kullanılması (Uygulamalı)
|
13- |
UYGULAMA
|
14- |
UYGULAMA
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
AFET ÇEŞİTLERİ
|
2- |
AFET E HAZIRLIKLI OLMA
|
3- |
AFET ESNASINDA YAPILACAKLAR
|
4- |
AFET YÖNETİMİ
|
5- |
AFET SONRASI TEMEL ÇALIŞMALAR
|
6- |
ARAMA KURTARMA
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Dişin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Klinikteki tedavi ve sarf malzemelerinin sağlanması ve kontrolünde görev alır.
|
|
5- |
Genel hijyen, dezenfeksiyon ve sterilizasyon kurallarını bilir, kullanılan malzemelerin dezenfeksiyonunu ve sterilizasyonunu yapar.
|
|
6- |
Diş ünitelerini muayene ve diğer işlemlere hazır hale getirir.
|
|
7- |
Klinikte kullanılan araç ve gereçleri bilir.
|
|
8- |
Diş hekimin uygulayacağı tedavi şekline göre gerekli malzemeleri ve muayene öncesi hastayı hazırlar.
|
|
9- |
Tedavi sırasında ve Koruyucu diş hekimliği uygulamalarında diş hekimine yardım eder.
|
|
10- |
Bir diş kliniğinde hasta kayıtlarını düzenler ve diş kliniğini (muayenehane) organize eder.
|
|
11- |
Diş film çekiminde hastayı uygun şekilde hazırlar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|