Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Maliye (yüksek Lisans) > KAMU HARCAMALARININ EKONOMİK ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU HARCAMALARININ EKONOMİK ANALİZİ İkinci düzey MLY 512 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKÇE MARAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE MARAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kamu harcamalarının teorik temelleri hakkında bilgi edinme, kamu harcamalarının politika aracı olarak ekonomik etkilerinin incelenmesi
Dersin tanımı Kamu harcamalarının yapısı ve etkileri farklı yaklaşımlar çerçevesinde incelenmektedir.

Dersin içeriği
1- Kamu harcamalarının yapısı
2- Kamu harcamalarının sınırı
3- Kamu harcamaları ile ilgili modern ve klasik görüşler.
4- Kamu harcamalarının yapısında meydana gelen değişimler.
5- Kamu harcamaları ve Ekonomik İstikrar
6- Kamu harcamaları, Ekonomik büyüme ve kalkınma
7- Ara sınav
8- Ara sınav
9- Kamu harcamalarının verimliliği ve ekonomik etkinliği.
10- Maliyet-yarar analizi
11- Kamu tercihi yaklaşımı
12- Türkiye’de kamu harcama politikaları
13- Dünya’da kamu harcama politikaları
14- Kamu harcamalarının bölgesel ve sektörel kalkınmada kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; kamu harcamalarının ekonomik etkilerini analiz edebilir
2- Ülkeler arası kamu harcama politikalarını karşılaştırarak değerlendirebilir
3- Kamu harcamalarının bölgesel ve sektörel kalkınmada rolü üzerinde fikir yürütebilir
4- Kurum sınavlarına hazırlanılması.
5- Derste öğrenilen bilgilerin iş hayatında kullanılabilmesi.
6- Lisansüstü sınavlara hazırlanılması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
2- Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
4- Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
5- Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jesse Burkhead, Jerry Miner, Public Expenditure, Transaction Publishers, 2007
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar