Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKÇE MARAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE MARAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Kamu harcamalarının teorik temelleri hakkında bilgi edinme, kamu harcamalarının politika aracı olarak ekonomik etkilerinin incelenmesi
|
Dersin tanımı
|
Kamu harcamalarının yapısı ve etkileri farklı yaklaşımlar çerçevesinde incelenmektedir.
|
1- |
Kamu harcamalarının yapısı
|
2- |
Kamu harcamalarının sınırı
|
3- |
Kamu harcamaları ile ilgili modern ve klasik görüşler.
|
4- |
Kamu harcamalarının yapısında meydana gelen değişimler.
|
5- |
Kamu harcamaları ve Ekonomik İstikrar
|
6- |
Kamu harcamaları, Ekonomik büyüme ve kalkınma
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kamu harcamalarının verimliliği ve ekonomik etkinliği.
|
10- |
Maliyet-yarar analizi
|
11- |
Kamu tercihi yaklaşımı
|
12- |
Türkiye’de kamu harcama politikaları
|
13- |
Dünya’da kamu harcama politikaları
|
14- |
Kamu harcamalarının bölgesel ve sektörel kalkınmada kullanımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; kamu harcamalarının ekonomik etkilerini analiz edebilir
|
2- |
Ülkeler arası kamu harcama politikalarını karşılaştırarak değerlendirebilir
|
3- |
Kamu harcamalarının bölgesel ve sektörel kalkınmada rolü üzerinde fikir yürütebilir
|
4- |
Kurum sınavlarına hazırlanılması.
|
5- |
Derste öğrenilen bilgilerin iş hayatında kullanılabilmesi.
|
6- |
Lisansüstü sınavlara hazırlanılması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jesse Burkhead, Jerry Miner, Public Expenditure, Transaction Publishers, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|