Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > MODERNLEŞME VE İLETİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERNLEŞME VE İLETİŞİM Üçüncü düzey İLB 606 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ebru Davulcu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans ve öğrenci merkezli uygulamalar.
Dersin amacı Modernleşme sürecinde yaşanan siyasal, sosyal, ekonomik, kültürel ve bilimsel değişimleri incelemek ve iletişim alanındaki yansımalarını tartışmak; Türkiye''''''''deki modernleşme hareketlerinin temel dinamiklerini ortaya koymak ve Batı ülkeleriyle arasındaki farklılıkları aktarmak.
Dersin tanımı "Modernleşme ve İletişim" modernleşme ve postmodernleşme arasındaki ayrımın yapıldığı, modernleşmenin bilim, mahremiyet, kamusal alan, din, şehir, kimlik ve iletişim teknolojileri üzerinden analiz edildiği, Türk modernleşmesinin temel dinamiklerinin ortaya konduğu bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin konusu, amacı ve içeriğinin öğrencilerle tartışılması.
2- Modernleşme ve postmodernleşme nedir?
3- Modernleşme ve bilim
4- Modernleşme ve din
5- Modernleşme ve kent
6- Modernleşme ve mahremiyet
7- Modernleşme ve kamusal alan
8- Modernleşme ve Kimlik
9- Modernleşme ve iletişim
10- Modernleşme ve medya
11- Türk Modernleşmesi
12- Türk Modernleşmesi
13- Öğrenci merkezli tartışmalar
14- Öğrenci merkezli tartışmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler modernizm ve postmodernizm arasındaki farkları bilirler.
2- Öğrenciler modernleşme ile birlikte bilimsel alanda yaşanan değişmeleri bilirler.
3- Öğrenciler kent modernleşmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
4- Öğrenciler modernleşme ile birlikte, din, mahremiyet, kamusal alan, kimlik, iletişim, medya alanlarında yaşanan değişmeleri bilirler.
5- Öğrenciler Türk modernleşmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 7 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 7 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alain Touraine-Modernliğin Eleştirisi Zaygmunt Bauman, Modernizm ve Holocaust Giddens, Anthony – Modernliğin sonuçları Weber, Max (2008). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu. Murphy, John-Postmodern Sosyal Analiz ve Postmodern Eleştiri John Urry, Russel Keat- Bilim Olarak Sosyal Teori Thomas Khun-Bilimsel Devrimlerin Yapısı Tuncer Bulutay- Bilimin Niteliği Üzerine Denemeler Lyotard – Postmodern Durum Charles Percy Snow-İki Kültür Gulbenkian Komisyonu-Sosyal Bilimleri Açın Richard Sennett-Ten ve Taş Richard Sennett-Gözün Vicdanı Richard Sennett-Kamusal İnsanın Çöküşü Nurdan Gürbilek - Vitrinde Yaşamak Habermas - Kamusallığın Yapısal Dönüşümü- ilk dört bölüm/sonrası Foucoult-Hapishanenin Doğuşu Foucoult-Cinselliği Tarihi Norbert Elias, Uygarlık Süreci, C.I Norbert Elias, Uygarlık Süreci, C.II Theodore Zeldin, İnsanlığın Mahrem Tarihi Şerif Mardin- Din ve İdeoloji Aziz Al-Azmeh, İslamlar ve Moderniteler Ernst Gellner, Postmodernizm İslam ve Us. Nilüfer Göle, Modern Mahrem Medeniyet ve Örtünme Akbar S.Ahmed, Postmodernizm ve İslam Tekin, M. (2015). Postmodernizmin ‘Din’ Sorunu. Milel ve Nihal içinde. Sabri F. Ülgener. Zihniyet ve Din İslam Tasavvuf ve Çözülme Devri İktisat Ahlakı D. Morley, Kevin Robins, Kimlik Mekanları Haldun Gülalp-Kimlikler Siyaseti Richard Sennet, Karakter Aşınması Daryush Shayegan, Yaralı Bilinç Bauman-Bireyselleşmiş Toplum John B. Thompson, Medya ve Modernite Baudrillard - Simülakrlar ve Simülasyon Walter Ong-Sözlü Kültür Yazılı Kültür Sabri F. Ülgener, Zihniyet, Aydınlar, İzmler Şerif Mardin-Türk Modernleşmesi Fikret Başkaya-Yediyüz Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu Cemil Meriç-Umrandan Uygarlığa Niyazi Berkes-Türkiye’de Çağdaşlaşma
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar