Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MODERNLEŞME VE İLETİŞİM |
Üçüncü düzey |
İLB 606 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ebru Davulcu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans ve öğrenci merkezli uygulamalar.
|
Dersin amacı
|
Modernleşme sürecinde yaşanan siyasal, sosyal, ekonomik, kültürel ve bilimsel değişimleri incelemek ve iletişim alanındaki yansımalarını tartışmak; Türkiye''''''''deki modernleşme hareketlerinin temel dinamiklerini ortaya koymak ve Batı ülkeleriyle arasındaki farklılıkları aktarmak.
|
Dersin tanımı
|
"Modernleşme ve İletişim" modernleşme ve postmodernleşme arasındaki ayrımın yapıldığı, modernleşmenin bilim, mahremiyet, kamusal alan, din, şehir, kimlik ve iletişim teknolojileri üzerinden analiz edildiği, Türk modernleşmesinin temel dinamiklerinin ortaya konduğu bir derstir.
|
1- |
Dersin konusu, amacı ve içeriğinin öğrencilerle tartışılması.
|
2- |
Modernleşme ve postmodernleşme nedir?
|
3- |
Modernleşme ve bilim
|
4- |
Modernleşme ve din
|
5- |
Modernleşme ve kent
|
6- |
Modernleşme ve mahremiyet
|
7- |
Modernleşme ve kamusal alan
|
8- |
Modernleşme ve Kimlik
|
9- |
Modernleşme ve iletişim
|
10- |
Modernleşme ve medya
|
11- |
Türk Modernleşmesi
|
12- |
Türk Modernleşmesi
|
13- |
Öğrenci merkezli tartışmalar
|
14- |
Öğrenci merkezli tartışmalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler modernizm ve postmodernizm arasındaki farkları bilirler.
|
2- |
Öğrenciler modernleşme ile birlikte bilimsel alanda yaşanan değişmeleri bilirler.
|
3- |
Öğrenciler kent modernleşmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
4- |
Öğrenciler modernleşme ile birlikte, din, mahremiyet, kamusal alan, kimlik, iletişim, medya alanlarında yaşanan değişmeleri bilirler.
|
5- |
Öğrenciler Türk modernleşmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
7
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
7
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Alain Touraine-Modernliğin Eleştirisi
Zaygmunt Bauman, Modernizm ve Holocaust
Giddens, Anthony – Modernliğin sonuçları
Weber, Max (2008). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu.
Murphy, John-Postmodern Sosyal Analiz ve Postmodern Eleştiri
John Urry, Russel Keat- Bilim Olarak Sosyal Teori
Thomas Khun-Bilimsel Devrimlerin Yapısı
Tuncer Bulutay- Bilimin Niteliği Üzerine Denemeler
Lyotard – Postmodern Durum
Charles Percy Snow-İki Kültür
Gulbenkian Komisyonu-Sosyal Bilimleri Açın
Richard Sennett-Ten ve Taş
Richard Sennett-Gözün Vicdanı
Richard Sennett-Kamusal İnsanın Çöküşü
Nurdan Gürbilek - Vitrinde Yaşamak
Habermas - Kamusallığın Yapısal Dönüşümü- ilk dört bölüm/sonrası
Foucoult-Hapishanenin Doğuşu
Foucoult-Cinselliği Tarihi
Norbert Elias, Uygarlık Süreci, C.I
Norbert Elias, Uygarlık Süreci, C.II
Theodore Zeldin, İnsanlığın Mahrem Tarihi
Şerif Mardin- Din ve İdeoloji
Aziz Al-Azmeh, İslamlar ve Moderniteler
Ernst Gellner, Postmodernizm İslam ve Us.
Nilüfer Göle, Modern Mahrem Medeniyet ve Örtünme
Akbar S.Ahmed, Postmodernizm ve İslam
Tekin, M. (2015). Postmodernizmin ‘Din’ Sorunu. Milel ve Nihal içinde.
Sabri F. Ülgener. Zihniyet ve Din İslam Tasavvuf ve Çözülme Devri İktisat Ahlakı
D. Morley, Kevin Robins, Kimlik Mekanları
Haldun Gülalp-Kimlikler Siyaseti
Richard Sennet, Karakter Aşınması
Daryush Shayegan, Yaralı Bilinç
Bauman-Bireyselleşmiş Toplum
John B. Thompson, Medya ve Modernite
Baudrillard - Simülakrlar ve Simülasyon
Walter Ong-Sözlü Kültür Yazılı Kültür
Sabri F. Ülgener, Zihniyet, Aydınlar, İzmler
Şerif Mardin-Türk Modernleşmesi
Fikret Başkaya-Yediyüz
Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu
Cemil Meriç-Umrandan Uygarlığa
Niyazi Berkes-Türkiye’de Çağdaşlaşma
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|