Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > STAJ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STAJ I Birinci düzey HM 415 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri 4. yarıyılın (2. sınıfın) sonundan itibaren yapılır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Staj Komisyonu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Staj Komisyonu
Dersin veriliş şekli 1. Devre stajı resmi kurumlarda veya özel firmalarda yapılır. Stajın süresi 24 iş günüdür.
Dersin amacı 1.Lisans Eğitim-Öğretiminde alınan teorik ve uygulamalı bilgileri pekiştirmek. 2.Lisans Eğitim-Öğretiminde alınan mühendislik bilgilerinin çalışma hayatındaki uygulanışını görmek. 3.İş hayatının gerçeklerine ve şartlarına hazırlanmak.
Dersin tanımı 1.Lisans Eğitim-Öğretiminde alınan teorik ve uygulamalı bilgileri pekiştirmek. 2.Lisans Eğitim-Öğretiminde alınan mühendislik bilgilerinin çalışma hayatındaki uygulanışını görmek. 3.İş hayatının gerçeklerine ve şartlarına hazırlanmak.

Dersin içeriği
1- Kuruluştaki mühendislik birimleri, mühendislik birimleri dışındaki birimler, mühendis sayısı, işçi sayısı vb. hakkında genel olarak bilgi edinilmes
2- Mühendislik ölçümleri tekniklerinin gözlemlenmesi ve incelenmesi. Mühendislik ölçümleri uygulamaları yapılması.
3- Pratik çalışmalar
4- Pratik çalışmalar
5- Pratik çalışmalar
6- Pratik çalışmalar
7- Pratik çalışmalar
8- Pratik çalışmalar
9- Pratik çalışmalar
10- Pratik çalışmalar
11- Pratik çalışmalar
12- Pratik çalışmalar
13- Pratik çalışmalar
14- Pratik çalışmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Harita Mühendisliği öğrencileri, staj sonunda teorik bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
2- Öğrenciler, staj sonunda uygulama aşamasında yaşanacak sorunlara çözüm üretme becerisi kazanır.
3- Mesleki etik değerlerin yerinde gözlemi
4- Mesleğin hangi alanın çalışmasının kendisi için uygun olacağına karar verme
5- Akademik ortamda elde edilen bilgilerin pratik çalışmalarla desteklenmesi
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar