Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPI BİLGİSİNE GİRİŞ |
Birinci düzey |
MİM121 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Meltem Ulu
|
Dersin veriliş şekli
|
2 T + 0 U=2 Derse Katılım: Öğrenciler derslere katılmak ve kendi denemelerine ve ödevleri sunmaları gerekmektedir. Çok derse katılırsanız, o kadar çok öğreneceksiniz - ve sadece materyalleri öğrenmiş olursunuz - Ben sizin için öğrenemem. Yani sınıfta katılmak! Ders saatlerimi kullanın! Derse gelmeden önce size verilen konuları ve ödevleri yapmanız bekleniyor. Kaynaklar sayfanın sonunda listelenmiştir. Bu (Anlayabildim mi) ne demek? - gibi sorular sorarak, ilerleyerek eleştirel bu okumalısınız. Neden yapı elemanları eğitimi öğrenci için önemlidir? Ne zaman ve nasıl bu bilgileri kullanmak istiyorum? Bu bilgileri diğer bilgilerle (diğer sınıflarla)nasıl bağlantı kurabiliriz bu sınıfta öğrendiğimiz bilgiler ile diğer bilgilerin ilgisi nedir? Size verilen uygulamaları yapmak gibi, aşağıdaki soruları kendinize sorun: daha önce bilmediğim neler öğrendim? Zaten ne biliyorum, ama daha iyi bir anlayışı nasıl kazanırım? halen ne hakkında kafam karışık? Geç Katılım: Geç katılım ve bunun için başvuru Kabul edilmeyecektir. Öğrenciler kesinlikle Kabul beklememelidir. Akademik Bütünlük: Tüm öğrencilerin akademik dürüstlük ilişkin üniversite kurallarına uymaları beklenmektedir. Skolastik Her türlü sahtekarlık tolere edilmeyecektir, Skolastik Sahtekarlık, ancak akademik kayıtları tahrif, hile, intihal ile sınırlı değildir ve herhangi bir eylemde öğrenciye haksız akademik avantaj sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.
|
Dersin amacı
|
Konstrüksiyon bilgisi ve uygulamaları; Mimarlık eğitiminin çok boyutlu ele alınabilmesi için gerekli olan önemli bilim alanlarından biri durumundadır. Bu kapsamda ele alınan içerik teknik bilgiden yoksun sadece kuramsal boyuta indirgenmiş bir mimarlıktan ve yapımdan uzaklaşılmasına neden olur. Teorinin ve uygulamanın bir bütün olarak ele alınarak uygulamada gerekli olanların meslekte hayata geçirilmesi hedeflenir.
Öğrencilere yapı elemanlarının tanımı, işlevleri, birbiri ile olan yük aktarım prensiplerini içeren görsel ve uygulamalar ile destekli teorik genel bilgiler verilerek bundan sonraki izleyen yapı dersleri için temel teşkil etmek hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Temel yapı elemanlarının tanımlanması, mimar ve inşaat mühendisi vb diğer meslek gruplarının tanımlanması ve birlikte çalışılması durumunda neler ile karşılaşılabileceğinin tanımlanması gerçekleştirilir. Temel. duvar, kolon, kiri, taşıyıcı sistem farkları, çatılar ve merdivenler gibi konularda anlatım ve teorik olarak bilgi verilen derste adı geçen yapı elemanlarının diğer yapı elemanları ile olan ilişkileri de ele alınmaktadır.
Yapı elemanları ve diğer bileşenleri ile ilişkisi belirtilen çözümlerin detayları hakkında pratik ve teorik bilgiyle temeller, duvarlar, döşemeler, yığma ve iskeletli sistemler gibi temel yapısal unsurlar ele alınır.
|
1- |
dersin tanıtılıması, mimarlık içerisinde öneminin vurgulanması
|
2- |
mimari ve yapıyı etkileyen olgular,
aplikasyon işleri
|
3- |
yapı aplikasyon işleri
temel zemini
mimari dil oluşturma kesit, plan
|
4- |
yapı aplikasyon işleri
|
5- |
temel yapı elemanlarının tanımlanması,taşıyıcı sistem farkları,
|
6- |
temeller,
|
7- |
döşemeler,
|
8- |
Vize sınavı (bölümün verdiği tarihe göre değişebilir)
|
9- |
duvarlar,
|
10- |
kolon, kiriş, ve iskelet yapım sistemleri çeşitlerinin malzeme ile verilmesi
|
11- |
çatılar
|
12- |
merdivenler
|
13- |
tarihi gelişim sürecinde taşıyıcı sistemler
|
14- |
çağdaş yapım teknikleri ve gelişmiş malzeme ile taşıyıcı sistem
|
15- |
|
16- |
.
|
17- |
.
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Konstrüksiyon bilgisi ve uygulamaları; mimarlık eğitiminin çok boyutlu ele alınabilmesi için gerekli olan önemli bilim alanlarından biri olduğu bilincine varır
|
2- |
Ele alınan içerik, teknik bilgiden yoksun sadece kuramsal boyuta indirgenmiş bir mimarlıktan ve yapımdan uzaklaşılmaması sağlar.
|
3- |
Yapım sistemler ve taşıyıcı sistemler algılar
|
4- |
Mimarlık ve diğer mesleklerin birlikte çalışmaları bilincine ulaşır.
|
5- |
Taşıyıcı sistem belirlemede çevre ve malzeme gibi unsurların farkındalığının oluşması sağlanır
|
6- |
Taşıyıcı sistemin sağladığı avantaj ve dezavantajları algılanır.
|
7- |
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Parlak Biçer, Z. Ö., Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
çeşitli internet kaynakları
YEM kitap evinin yayınları
|
|