Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPOR İKTİSADI VE POLİTİKASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR İKTİSADI VE POLİTİKASI Birinci düzey SEÇ 419 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Hakkı ULUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmek, Türkiye´deki tarihsel süreç çerçevesinde devletin spor politikalarını, sporla ilgili örgütlerin, belediyelerin, siyasi partilerin ve farklı ülkelerin politikalarını örneklerle öğretmektir.
Dersin tanımı Politika ile ilgili temel kavramlar, tarihsel süreçte ve günümüzdeki spor örgütlerinin spor politikaları, siyasi partilerin, belediyelerin güncel spor politikaları ve gelişmiş ülkelerin spor politikaları.

Dersin içeriği
1- Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramların tanımlanması
2- Atatürk döneminde geliştirilen spor politikaları
3- Kalkınma planları ve spor
4- Kalkınma planları ve spor
5- Günümüz Türkiye’sinin spor politikaları
6- Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesi
7- Olimpiyatlara yönelik geliştirilen spor politikaları
8- Ülkemizin çağdaş spor politikaları nasıl olmalıdır?
9- ARA SINAV
10- Bağımsız spor federasyonlarının spor politikaları
11- Spor kulüplerinin spor politikaları
12- Belediyelerin spor politikaları
13- Siyasi partilerin spor politikaları
14- Gelişmiş ülkelerin spor politikaları
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramları açıklar
2- Türkiye´de sporun devlet politikaları içindeki yeri ve önemini açıklar
3- Tarihsel süreç içinde geliştirilen ülkemiz spor politikalarını açıklar
4- Spor federasyonlarının politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
5- Spor kulüplerinin politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
6- Belediyelerin spor politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
7- Siyasi partilerin spor politikaları örnek olay olarak inceleyerek açıklar
8- Farklı Ülkelerin spor politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 4 4 16
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fişek, K. (1998) Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Sümer R., Bilir P. Türkiye ve Avrupa Ülkelerinde Spor Örgütlenmesi–Yönetimi. (Yorum ve Öneriler) Spor Ekonomisi Sempozyum Bildirisi, Ankara, 5-6 Aralık 2003 San, H. (1981) Belgeleri ile Türk Spor Tarihinde Atatürk. Türk Spor Vakfı Yayınları Atabeyoğlu C. (2001) Sporda Devlet mi? Devlette Spor mu?, Milli Olimpiyat Komitesi Yayınları No:7 Sümer R. Sporda Demokrasi 2. Ankara: Şafak Matbaacılık, Ekim, 1990.

Ders ile ilgili dosyalar