Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPLU SES EĞİTİMİ VE KORO II |
Üçüncü düzey |
MÜZ108 |
|
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BEYZA ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
KIVANÇ AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Ses Eğitimine yönelik teorik bilgilerin, uygulamalara dönüştürerek,öğrencilere seslerini hem konuşurken hem şarkı söylerken etkili ve güzel kullanabilme becerecisi kazandırma.Ulusal ve uluslararası repertuarlardan bireysel ve toplu eserler seslendirmelerini sağlamak.Bu eserleri, her bir öğrencinin ses sınırlarına göre doğru saptamak.Öğrencilere bireysel verilen eserlerin içerikleri ile ilgili araştırma ödevleri vererek hem bireysel hem grup sorumluluklarını arttırmak.
|
Dersin tanımı
|
Ulusal ve Uluslararası repertuardaki hem bireysel hem de toplu ses için yazılmış eserlerin doğru nefes, rezonans, artikülasyon, diksiyon, entonasyon, ses egzersizleri ve ses üretme-yayma çalışmaları ile pekiştirilerek,geniş bir müzikal çerçeve kapsamında değerlendirilmesiyle ses eğitimi dersinin temelini oluşturmayı hedeflemektedir.
|
1- |
Solunum ve rezonans çalışmaları, piyano ile ses egzersizi çalışmaları
|
2- |
Egzersizler,Ses renklerinin belirlenmesi ve toplu olarak söyletilecek eserlere giriş (Kanon)
|
3- |
Egzersizler,Kanon çalışmaları ve çok sesli bir eserin deşifresi
|
4- |
Egzersizler,çok sesli eserin sözleriyle söyletilmesi ve nüans çalışmaları
|
5- |
Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip, araştırılması ve performansı
|
6- |
Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip, araştırılması ve performansı
|
7- |
Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
VİZE HAFTASI
|
10- |
Egzersizler,Daha önceden verilmiş çok sesli eserin deşifresi
|
11- |
Çok sesli eser üzerinde artikülasyon ve diksiyon çalışmaları
|
12- |
Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
|
13- |
Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
|
14- |
Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
|
15- |
Çok sesli eserin tekrarı, Dünya repertuarından belirlenmiş bir aria antiche eserin bireysel olarak müzikal çerçevede detaylı olarak incelenip,araştırılması ve performansı.
|
16- |
FİNAL HAFTASI
|
17- |
FİNAL HAFTASI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin ses aralıklarını ve ses renklerini belirleyerek sesleriyle ilgili farkındalık bilinci oluşturmak.
|
2- |
Bir önceki dönem verilen teorik bilgilere yönelik uygulama çalışmaları yapmak.
|
3- |
Doğru nefes, rezonans, artikülasyon, diksiyon, entonasyon, ses egzersizleri ve ses üretme-yayma çalışmaları ile öğrencinin konuşma ve şarkı söyleme becerisini geliştirmek.
|
4- |
Ulusal ve uluslararası repertuardan seçme eserler üzerinde bireysel olarak detaylı araştırma ve uygulama çalışmaları yaparak bireysel şarkı söyleme eğitimini gerçekleştirmek.
|
5- |
Ses gruplarını oluşturduktan sonra toplu eserler söyleterek birlikte söyleme beceresini geliştirmek.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
S.Egüz, Toplu Ses Eğitimi I, S.Çevik,Koro Albümü, Gülşen ŞİMŞEK, Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Şan için Piyano eşlikli Şarkılar-1, Keriman Davran,Ferda Gürgen Öztürk
|
|