Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > ANİMASYON VE SİMÜLASYON TEMELLİ FEN ÖĞRENİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANİMASYON VE SİMÜLASYON TEMELLİ FEN ÖĞRENİMİ İkinci düzey İFE 535 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu derste fen öğretiminde animasyon ve simülasyon teknolojilerinin etkili kullanımı için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrenciler, bu teknolojik araçların öğrencilerin anlaması zor olan fen kavramlarını kavramalarına nasıl yardımcı olabileceğini, fen eğitimini canlandırmak ve öğrenci katılımını artırmak için nasıl tasarlayabileceklerini ve uygulayacaklarını öğrenirler. Ders ayrıca, öğrenme çıktılarını ölçmek, müfredata entegre etmek ve bilimsel düşünce ve problem çözme becerilerini teşvik etmek için simülasyon ve animasyonun kullanımı üzerine odaklanır.
Dersin tanımı Bu ders, fen öğreniminde animasyon ve simülasyon kullanımını araştırır. Öğrenciler, öğretim ortamlarında animasyon ve simülasyon temelli yöntemleri nasıl etkin şekilde entegre edebileceklerini, maddi ve soyut fen kavramlarını öğrencilere nasıl sunabileceklerini ve bu teknolojilerin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini öğrenirler.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Animasyon ve Simülasyon Temelli Öğrenimin Genel Bakışı
2- Eğitsel Teori ve Uygulama Temelleri
3- Animasyon ve Simülasyonların Fen Öğreniminde Kullanılması
4- İşitsel ve Görsel Öğrenme Stilleri
5- Öğrenci Motivasyonu ve Interaktif Simülasyonlar
6- İnteraktif Öğrenme Ortamlarının Tasarımı
7- Soyut Kavramların Görselleştirilmesi
8- Ara Sınav ve Proje Tasarımının Tartışılması
9- Bilgisayar Destekli Tasarım Araçlarının Kullanımı
10- Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
11- Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
12- Geri Bildirim Mekanizmaları ve Öğrenme Analitiği
13- Müfredat Geliştirme ve İntegrasyon Süreçleri
14- Problem Çözme, Etik ve Profesyonel Sorumluluk
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, animasyon ve simülasyonların eğitsel teorilerini ve öğretim stratejilerini açıklayabilecekler.
2- Öğrenciler, fen eğitiminde kullanılan animasyon ve simülasyon araçlarına dair örnekler verebilecek ve bu araçları etkili bir şekilde tasarlayıp uygulayabilecekler.
3- Öğrenciler, görsel ve işitsel öğrenme stillerini destekleyen öğrenme materyalleri geliştirebilecekler.
4- Öğrenciler, simülasyon ve animasyon kullanarak öğrenci katılımını ve motivasyonunu geliştiren aktiviteler tasarlayabilecekler.
5- Öğrenciler, soyut fen kavramlarını görselleştirme tekniklerini uygulayabilecek ve bu tekniklerin öğrenme üzerindeki etkisini değerlendirebilecekler.
6- Öğrenciler, fen eğitimi kontekstinde yeni teknolojileri tanıyacak ve bu teknolojileri entegre etmek için stratejiler geliştirebilecekler.
7- Öğrenciler, animasyon ve simülasyonları fen öğretimi müfredatına entegre etmenin yollarını keşfedecekler.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar