Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey TİB 752 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı M. Hulusi Yeşil
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirildiği, mevcut bilimsel yayınların takibine katkı sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
2- Uzmanlık alanıyla ilgili yeni bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi
3- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
4- Uzmanlık alanıyla ilgili yeni bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi
5- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
6- Uzmanlık alanıyla ilgili yeni bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi
7- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
8- Uzmanlık alanıyla ilgili yeni bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi
9- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
10- Uzmanlık alanıyla ilgili yeni bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi
11- Çalışma konuları ve alanla ilgili yeni gelişmelerin değerlendirilmesi
12- Uzmanlık alanıyla ilgili yeni bilimsel çalışmaların takibi ve değerlendirilmesi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
2- Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2- Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3- İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4- Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5- Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6- Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7- Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8- Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9- İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12- İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13- İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14- Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar