Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > DENEYSEL KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEYSEL KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ İkinci düzey İNŞ 535 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Anlatım, sunum, ödev, uygulama.
Dersin amacı Karayolu üstyapılarının tasarımına ve kalite kontrolüne yönelik deney yöntemlerinin laboratuvar ve arazi uygulamaları ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Karayolu Mühendisliğinde uygulanan deneyler ve deneysel çalışmaların incelenmesidir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Bitüm Özgül Ağırlık deneyi, Penetrasyon
3- Yumuşama Noktası, Düktilite, Yanma Noktası
4- Soyulma deneyleri, Yapışma Deneyleri
5- Bitüm Miktarı Tayini
6- Elek Analizi, Los Angeles Aşınma Deneyi
7- Yassılık İndeksi, Özgül Ağırlık ve Absorbsiyon
8- ARA SINAV
9- Cilalanma deneyi, Agrega Kayma Sürtünme Deneyi
10- CBR deneyi, Metilen Mavisi Deneyi
11- Marshall Metodu
12- Süperpave metodu
13- Düşen Ağırlık Deflektometresi, Kayma Sürtünme
14- Profilometre, Kum-Yama deneyi, Kum Kesafet deneyi, Arazi CBR
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
2- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
3- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4- Tasarım için gerekli parametrelerin elde edilmesi
5- Karşılaşılan problemler için hangi deneylerin yürütüleceği becerisini kazanma
6- TSE, BS, ASTM ve AASHTO standartlarının deneylerin yapımında kullanılmasının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Ders Notları 2)Karayolları Teknik Şartnamesi, 2013
Yardımcı Kaynaklar ASTM, AASHTO

Ders ile ilgili dosyalar