Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > DENEYSEL KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENEYSEL KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ İkinci düzey İNŞ 535 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞEVKET ASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Anlatım, sunum, ödev, uygulama.
Dersin amacı Karayolu üstyapılarının tasarımına ve kalite kontrolüne yönelik deney yöntemlerinin laboratuvar ve arazi uygulamaları ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Karayolu Mühendisliğinde uygulanan deneyler ve deneysel çalışmaların incelenmesidir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Bitüm Özgül Ağırlık deneyi, Penetrasyon
3- Yumuşama Noktası, Düktilite, Yanma Noktası
4- Soyulma deneyleri, Yapışma Deneyleri
5- Bitüm Miktarı Tayini
6- Elek Analizi, Los Angeles Aşınma Deneyi
7- Yassılık İndeksi, Özgül Ağırlık ve Absorbsiyon
8- ARA SINAV
9- Cilalanma deneyi, Agrega Kayma Sürtünme Deneyi
10- CBR deneyi, Metilen Mavisi Deneyi
11- Marshall Metodu
12- Süperpave metodu
13- Düşen Ağırlık Deflektometresi, Kayma Sürtünme
14- Profilometre, Kum-Yama deneyi, Kum Kesafet deneyi, Arazi CBR
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
2- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
3- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4- Tasarım için gerekli parametrelerin elde edilmesi
5- Karşılaşılan problemler için hangi deneylerin yürütüleceği becerisini kazanma
6- TSE, BS, ASTM ve AASHTO standartlarının deneylerin yapımında kullanılmasının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Ders Notları 2)Karayolları Teknik Şartnamesi, 2013
Yardımcı Kaynaklar ASTM, AASHTO

Ders ile ilgili dosyalar