Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KEYF BİTKİLERİ |
Birinci düzey |
TAB 316 |
Seçmeli |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, başta tütün olmak üzere önemli keyf bitkilerinin üretim durumu, ticareti, yetiştirme teknikleri, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Keyf bitkilerinin sistematiği ve üretimi hakkında bilgiler vermek, Tütün bitkisinin kurutulması ve işlenmesi ile ilgili bilgi sahibi olmak, önemli keyf bitkilerinin ekim veya dikimi, bakımı ve hasadı ile ilgili konularda bilgi vermek
|
1- |
Keyf bitkileri grubuna giren bitkilerin sınıflandırılması
|
2- |
2Keyf bitkilerinin üretim durumu ve ticareti
|
3- |
Tütün bitkisinde kalitenin tanımı ve kalite elemanları
|
4- |
Tütün bitkisinin kurutulması, işlenmesi ve denklenmesi
|
5- |
Tütün bitkisinin yetiştiriciliği
|
6- |
Tütün bitkisinin iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Haşhaş bitkisinin yetiştiriciliği, iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
9- |
Çay bitkisinin yetiştiriciliği, iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
10- |
Kahve bitkisinin yetiştiriciliği, iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
11- |
Kakao bitkisinin yetiştiriciliği, iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
12- |
Anason bitkisinin yetiştiriciliği, iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
13- |
Şerbetçiotu bitkisinin yetiştiriciliği, iklim ve toprak istekleri, bitkiye uygulanan bakım işlemleri
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Keyf bitkileri grubuna giren bitkileri sınıflandırır
|
2- |
Keyf bitkilerinin üretim durumu ve ticareti hakkında bilgiler verir
|
3- |
Tütün bitkisinin kurutulması, işlenmesi ve denklenmesi konularını açıklar
|
4- |
Tütün bitkisinde kalite elamanlarını bilir ve bitkinin kullanım alanlarını açıklar
|
5- |
Keyf bitkilerinin tarımı ve yetiştiriciliği konusunda bilgiler aktarır
|
6- |
Keyf bitkilerinde hasat ve depolama konularında tecrübelerini aktarır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Keyf Bitkileri. Prof. Dr. Celal Er, Prof. Dr. Mustafa Yıldız, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1616.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Keyf Bitkileri Ders Notları ve Sunumları.
|
|