Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Birinci düzey AİİT202 Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EMİNE GÜLDÜOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN DR. İBRAHİM BOZBIYIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin tanımı KİMTRH302

Dersin içeriği
1- Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı
2- Halifeliğin Kaldırılması
3- Tevhid-i Tedrisat Kanunu Tekke-Zaviye ve Türbelerin kapatılması
4- Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Çok Partili Hayat Geçiş Çalışmaları
5- Harf İnkılabı Tarih ve Dil Alanındaki İnkılaplar
6- Ekonomik Alandaki Gelişmeler Takvim, Saat ve Ölçüde Değişiklik
7- Şapka Kanunu ve Kılık-Kıyafet İnkılâbı Soyadı Kanunu Kadın Haklarındaki Gelişmeler
8- Sınav
9- Cumhuriyetçilik Milliyetçilik
10- Halkçılık Laiklik
11- Devletçilik , İnkılapçılık Hedef İlkeler : Milli Birlik, Milli Bağımsızlık, Milli Hakimiyet
12- Milli Mücadele Dönemi Dış Politikası
13- Atatürk Dönemi Dış Politikası Balkan Antandı , Sadabat Paktı
14- Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi Musul Meselesi , Hatay Meselesi
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatabilme ve bu hareketlerin amaçlarını sıralayabilme
2- Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edebilme
3- 1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilme
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
6- Çağın sorunları hakkında bilgi
7- Okuyan, düşünen, çözümleyen birey olma becerisi kazanma
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Atatürk Özel Arşivinden Seçmeler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1981. -Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), (Hazırlayan, Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2000. -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1997. -Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1991. -İnan, Afet, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, Ankara 1996. -Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995), Alkım Yayınevi, İstanbul 1996. -Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, I-II-III. Kitap, Genel Kurmay Başkanlığı, MEB. Yayınları, İstanbul 1988. -Ateş, Toktamış, Türk Devrim Tarihi, Der Yayınları, İstanbul, 1993. -Aybars, Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1996. -Eroğlu, Hamza, Türk İnkılap Tarihi, MEB. Yayınları, İstanbul 1982. -Halaçoğlu, Yusuf, Ermeni Tehciri ve Gerçekler (1914-1918), TTK Yayınları, Ankara 2000. -İnan, Afet, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK. Yayını, Ankara 1998. -Keskin, Mustafa, Abdulkadir Yuvalı, Ayhan Öztürk, Mustafa Ekincikli, Türk İnkılabı -Kocatürk, Utkan, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1999. -Lewis, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, TTK. Anakara 1991. -Mumcu, Ahmet, Ergün Özbudun, Turhan Feyzioğlu ve diğerleri, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Atatürkçülük, YÖK Yayınları, Ankara 1997. -Tansel, Selahattin, Ali Güler, Atatürk, Hayatı, Düşünceleri ve Kişiliği, C. I-III, Berikan Yayınları, Ankara 2000.

Ders ile ilgili dosyalar