Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT ÇAĞLAR BAYDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Murat Çağlar BAYDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze (teorik)
|
Dersin amacı
|
Kent mekanına ve onun değişimine neden olan dinamiklere ilişkin kuramsal bilgiyi kazandırmak. Kent mekanında süregelen değişikleri okumaya yönelik yaklaşımları anlama ve kent mekanını çözümleme-okuma yöntemlerine ilişkin bilgi kazandırma.
|
Dersin tanımı
|
Tarihsel süreçte ve bilgi çağında kent mekanına etki eden dinamiklerini, kentsel yaşantıyı dönüştüren etkenleri anlama, yorumlama, yerleşim yerlerinin mekansal analizini yapabilme becerisini seçili bir kentsel mekanda, kuramsal bilgilerle, nitel ve nicel araştırma yöntemleriyle incelemek-araştırmak dönem sonunda akademeik bir raporla belgelemek.
|
1- |
Dersin genel tanıtımı, ve dönem içerisinde yapılacakların ve programın tanıtılması
|
2- |
Konu seçimi ve alan belirlenmesi.
|
3- |
Okumalar- H. Lefebvre- Mekanın üretimi, Kent Hakkı, D. Harvey, Paris, Modernitenin başkenti, 17 Çelişki ve Kapitalizmin Sonu, Sermayenin Mekanları, Kent Deneyimi, Uğur Tanyeli- Yıkarak Yapmak, Rüya İnşa İtiraz. K. Lynch- Kent İmgesi, A. Rossi-Şehrin Mimarisi, R. Sennet- Ten ve Taş. Castells- Kent Sınıf İktidar, J. Urry- Mekanları Tüketmek,
|
4- |
Okumalar- Tartışmalar
|
5- |
Okumalar- Tartışmalar
|
6- |
Okumalar- Tartışmalar
|
7- |
Okumalar- Tartışmalar
|
8- |
Arasınav ( Araştırma konusuna ilişki ödev teslimi)
|
9- |
Okumalar- Tartışmalar
|
10- |
Okumalar- Tartışmalar
|
11- |
Okumalar- Tartışmalar
|
12- |
Ödev konusu ile ilgili çalışmalar
|
13- |
Ödev konusu ile ilgili çalışmalar
|
14- |
Kapanış dersi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kent mekanı değişim ve dönüşüm süreçleri anlama
|
2- |
Kent ve kapital ilişkisini kavrama
|
3- |
Kent mekanında kamusal mekanı çözümleme
|
4- |
Teknoloji çağının getirdiği gelişmelerin kent mekanına etkisini gözlemleme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
15
|
15
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
6
|
84
|
Toplam iş yükü
|
|
|
182
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
H. Lefebvre- Mekanın üretimi, Kent Hakkı, D. Harvey, Paris, Modernitenin başkenti, 17 Çelişki ve Kapitalizmin Sonu, Sermayenin Mekanları, Kent Deneyimi, Uğur Tanyeli- Yıkarak Yapmak, Rüya İnşa İtiraz. K. Lynch- Kent İmgesi, A. Rossi-Şehrin Mimarisi, R. Sennet- Ten ve Taş. Castells- Kent Sınıf İktidar, J. Urry- Mekanları Tüketmek, J. Urry Turist Bakışı
|
|