Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > ELEKTRONİK DEVRELER-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRONİK DEVRELER-II Birinci düzey MEM 204 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Dersin amacı Bu dersin amacları; işlemsel yükselteçlerin (VOA) elektriksel karakteristikleri ve OTA, Norton kuvvetlentirici gibi doğrusal tümdevreler ve bu tümdevrelerin elektronik devre tasarımında kullanılmasının öğretilmesidir.
Dersin tanımı İşlemsel Kuvvetlendiriciler (op-amp): Özellikleri, karakteristikleri, offset voltaj ve akımı, kutuplama akımları, eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler. Fark ve enstrumentasyon kuvvetlendiricileri. Temel op-amp devreleri. Hassas doğrultucular, kırpıcılar ve işaret üreteçleri. Komparatörler, logaritmik ve antilogaritmik kuvvetlendiriciler. Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı ve anahtarlamalı regülatör devreleri. Tek kaynaklı kutuplama, Norton Kuvvetlendiriciler ve OTA devreleri. Faz kilitli döngü tekniği(PLL).

Dersin içeriği
1- Tümdevreler.
2- Op Amp’lar.
3- Op Amp’ ların elektriksel karakteristikleri.
4- Temel Op Amp devreleri.
5- Op Amp temelli kontrollü kaynaklar ve çeviriciler
6- Karşılaştırıcılar.
7- Süper diyotlar ve elektronik devre uygulamaları.
8- Vize
9- İşaret üreteçleri
10- Analog işlem blokları
11- Güç kaynakları
12- Güç kaynakları
13- PLL uygulamaları
14- Tümdevre 555 uygulamaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşlemsel kuvvetlendirici tabanlı devre tasarımı ve gerçekleştirimi yapabilme.
2- Lineer tümdevreler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgileri ilgili devre tasarımlarında kullanbilme.
3- Analog sistem tasarımında kullanılabilecek analog işlem blokları hakkında bilgi edinme.
4- Analog sistem tasarımında lineer tümdevreleri kullanarak deneysel çalışma becerisi kazanma.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 4 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M. Alçı, S. Kara., Op Amp ve Lineer Tümdevreler, Ufuk Kitabevi, 2000.
Yardımcı Kaynaklar A.S. Sedra, K. C. Smith., Microelectronic Circuits, Oxford Uni. Press, 1998

Ders ile ilgili dosyalar