Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RESİM SANATI 4 |
İkinci düzey |
RES302 |
|
6 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
RESİM ATÖLYE IV
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. ÖZLEM GÖK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Aygül Aykut
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
UYGULAMA VE TEORİK
|
Dersin amacı
|
Doğanın parçalama ve birleşme ilkesine dayalı oluşumu ilkesi bu dersin esin kaynağı olmuştur. Öğrencilerden çizdikleri boyadıkları nesneleri biçimsel olarak parçalayarak yeniden birleştirmeleri beklenir. Bu yöntem eşliğinde biçimsel ve renksel problemlere yaratıcı problem geliştirmeleri beklenir.
V. yarıyılın devamı niteliğindeki derste kendi bedeni görünümü, seçilen bir yapay bi r de doğal neste temelli çalışmalar yapması beklenir.
Her hafta her bir öğrenci çalışması hakkında değerlendirme yapılır, geri bildirim verilir, ve bu notlar bir çizelgede saklanır.
|
Dersin tanımı
|
Yarıyıl boyunca yapılacak her bir (toplamda üç) çalışma için en az üç’er A5 veya A4 boyutlarında kağıt üzerine renkli eskiz yapılır. Eskizler bitmiş ve tam renklendirilmiş olmalıdır. Boyama tekniğinde herhangi bir kısıtlama yoktur.
Teslim edilen çalışmalarda kısa kenarı en az 80 cm tuval kullanılmalıdır. Uzun kenarda bir sınır yoktur. Yağlıboya veya akrilik boyama tekniği kullanılabilir.
|
1- |
dersin amaçları ve öğrenim çıktılarnı tanıtma
|
2- |
Öğrencilerin daha önceki çalışmalarını değerlendirerek tarz ve teknik seçimini yapma
|
3- |
seçiler tarz ve tekniklerle ilgili konu araştırması
|
4- |
Araştırmaların değerlendirilmesi ve konu seçimi
|
5- |
uygulamaya başlama
|
6- |
uygulama
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Uygulama ve araştırma
|
9- |
uygulama ve araştırmaların yazılı hale getirilmesi
|
10- |
uygulama
|
11- |
uygulama
|
12- |
uygulama
|
13- |
uygulama
|
14- |
uygulama
|
15- |
SINAV
|
16- |
*
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kendi bedenini, seçilen bir yapay, bir de doğal nesneyi bakarak, gözlemleyerek çizebilme
|
2- |
Öğrencilerden çizdikleri boyadıkları nesneleri biçimsel olarak parçalayarak yaratıcılıkla yeniden birleştirmeleri
|
3- |
V. yarıyılın devamı niteliğindeki çalışmaları biçimsel ve içerik olarak bağlayabilme
|
4- |
*
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
3
|
48
|
144
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
1
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
6
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
312
|
AKTS
|
|
|
12.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
10
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
*
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/iki-yeni-atomalti-parcacik-bulundu
http://www.yaklasansaat.com/dunyamiz/hayatioz_su/su.asp
http://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/yasanabilir-gezegenler
|
|