Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK DİLİ-I |
Birinci düzey |
UGMB 121 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Uzaktan eğitim
|
Dersin amacı
|
İlgili YÖK Yasasının belirtilen amaçlar doğrultusunda; dil bilincini artırmak ve Türk Dilinin daha güzel ve doğru kullanımını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Kültür ve unsurları; dil, edebiyat, gelenek, görenek, mimari, inanç, sanat vd.
|
2- |
Kültür ve unsurları; dil, edebiyat, gelenek, görenek, mimari, inanç, sanat vd.
|
3- |
Ekler (Yapım ve çekim ekleri)
|
4- |
Ekler (Yapım ve çekim ekleri)
|
5- |
Edebi metnin unsurları
|
6- |
Edebi metnin unsurları
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Eser incelemesi (Roman)
|
9- |
Eser incelemesi (Roman)
|
10- |
Anlatım bozuklukları
|
11- |
Anlatım bozuklukları
|
12- |
Sözlü anlatım türleri
|
13- |
Sözlü anlatım türleri
|
14- |
Sözlü anlatım türleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkçenin ses özelliklerini açıklar ve örneklendirir.
|
2- |
Türkçenin yapı özelliklerini açıklar ve örneklendirir.
|
3- |
Türkçenin cümle özelliklerini açıklar ve örneklendirir.
|
4- |
Değişik metin türlerini okur, değerlendirir.
|
5- |
Dili yazım ve konuşma kurallarına uygun olarak kullanır.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
|
|
2- |
Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
|
|
4- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
|
|
5- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
|
|
6- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
7- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
|
|
8- |
Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
|
|
11- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
12- |
İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
|
|
13- |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
|
|
14- |
Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
|
|
15- |
Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
|
|
17- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
|
|
18- |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
40
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Türkçe Dil bilgisi kitapları, Türk Edebiyatının edebi eserleri
|
|