Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > OSMANLI PALEOGRAFYASI III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OSMANLI PALEOGRAFYASI III Birinci düzey TAR 341 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri .
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı .
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere, rika yazı ile yazılmış Osmanlı vesikalarını okuma ve anlama becerisinin kazandırılması
Dersin tanımı TAR 341 Osmanlı Paleografyası

Dersin içeriği
1- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
2- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
3- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
4- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
5- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
6- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
7- Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
8- Ara Sınav
9- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
10- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
11- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
12- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
13- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
14- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
15- Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
16- Yarıyıl Sonu Sınavı
17- .
18- .
19- .
20- .

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, rika yazı ile yazılmış Osmanlı vesikalarını okuma ve anlama becerisini kazanacak
2- .
3- .
4- .
5- .
6- .
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rika ile Yazılmış Ermeniler ve 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler
Yardımcı Kaynaklar 1. Ferit Devellioğlu, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lûgat. 2. Şemseddin Sami, Lügat-ı Türkî.

Ders ile ilgili dosyalar