Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > BİLİM TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM TARİHİ II Birinci düzey SFİZ412 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEMA YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Endüstri devriminden başlayarak günümüze kadar olan bilimin tarihsel gelişimini açıklamak.
Dersin tanımı Endüstri devrimi, çağımızın bilimsel ve teknolojik gelişmeleri, bilim ve teknolojideki gelişmelerin kronolojisi.

Dersin içeriği
1- Endüstri devrimi
2- Isı enerjisi ve buhar makinesinin evrimi
3- Mühendislik ve Metalurji
4- Elektrik ve Manyetik Alan
5- Kimya
6- Biyoloji
7- Ara sınav
8- Kapitalizm çağında bilim
9- Bilim ve teknolojiyi etkileyen faktörler
10- Ekonomi, endüstri ve bilimin etkileşimi
11- Yirminci yüzyılda fiziksel bilimler
12- Yirminci yüzyılda fiziksel bilimler
13- Yirminci yüzyılda fiziksel bilimler
14- Bilim ve teknolojideki gelişmelerin kronolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Endüstri devriminden başlayarak günümüze kadar bilimin nasıl geliştiğini öğrenir.
2- Bilime katkı sağlayan bilim insanlarının hayata bakış açısını görür.
3- Bilimsel düşünmenin önemini kavrar.
4- Disiplinler arası çalışmanın önemini öğrenir.
5- Teknolojinin önemini bilir.
6- Temel kavramların değerini anlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tameroğlu S.S., Bilimlerin Tarihi,Birsen Yayınevi, İstanbul, 2001.
Yardımcı Kaynaklar 1. Colin A.Ronan, Bilim Tarihi- Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, TÜBİTAK Yayınları, Akademik Dizi, Ankara, 2005. 2. Cemal Yıldırım, Bilimin Öncüleri, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları:9,Ankara,1995.

Ders ile ilgili dosyalar