Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > SULAMADA OTOMASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SULAMADA OTOMASYON İkinci düzey BSM507 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOKTUR.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı SULAMADA OTOMASYONUN ÖNEMİNİ VE UYGULANMASINI ÖĞRENMEKTİR.
Dersin tanımı SULAMA YÖNTEMLERİNDE KULLANILAN OTOMOSYAN BİLGİ, ALET VE DONANIMLARIN TANITILMASI VE UYGULAMASIDIR.

Dersin içeriği
1- SULAMADA BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
2- OTOMASYON KAVRAMI
3- OTOMASYON EKİPMANALRI
4- TAM OTOMASYONLAR
5- YARI OTOMASYONLAR
6- SERA UYGULAMALARI
7- PEYZAJ UYGULAMALARI
8- VİZE
9- TEKNİK GEZİ
10- TEKNİK GEZİ
11- OTOMASYONDA ÖRNEK ÇÖZÜMLER
12- OTOMASYONDA ÖRNEK ÇÖZÜMLER
13- OTOMASYONDA ÖRNEK ÇÖZÜMLER
14- OTOMASYONDA ÖRNEK ÇÖZÜMLER
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- SULAMADA OTOMASYONUN ÖNEMİNİ KAVRAR
2- OTOMASYONUN YAPILIŞ ŞEKİLLERİNİ BİLİR
3- OTOMASYON EKİPMANLARINI TANIR
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı PLC PROGRAMLAMA VE S7-300/400
Yardımcı Kaynaklar YOKTUR.

Ders ile ilgili dosyalar