Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
18-19. Yüzyıl Avrupa Tarihini kavramak
|
Dersin tanımı
|
TAR-315/Zorunlu
|
1- |
Fransız İhtilâlinden Önce Avrupa’nın Genel Durumu
|
2- |
Avrupa’daki Ülkeler Hakkında Genel Değerlendirme
|
3- |
Amerika’nın Durumu ve Amerika Birleşik Devletleri’nin Kuruluşu
|
4- |
Fransız İhtilalinin Sebepleri
|
5- |
İhtilâlin Gelişmeleri, İnsan ve Vatandaş Haklan Demeci, İlk Anayasa
|
6- |
Avrupa ile Fransa’yı Karşı Karşıya Getiren Gelişmeler
|
7- |
Fransa''nın Avusturya ve Prusya ile Savaşa Girmesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İnsan Hakları ve Şiddet İkileminde Fransız İhtilali, Eylül Katliamı Örneği
|
10- |
Britanya-Fransa Savaşına Giden Yol (1792-1793)
|
11- |
Fransa''ya Karşı Birinci Koalisyon, Toulon Kuşatması (1793)
|
12- |
Napolyon’un Mısır Seferi (1798-1799)
|
13- |
Nil Savaşı
|
14- |
Fransa’ya Karşı İkinci Koalisyon
|
15- |
İngiltere’de Sanayi Devrimi ve Luddist Başkaldırı
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fransız İhtilâlinden Önce Avrupa’nın Siyasi, Sosyal, Ekonomik vs. Durumunun Ortaya Konulması
|
2- |
Avrupa’daki Ülkelerin Siyasi, Sosyal, Ekonomik vs. Durumunun Ortaya Konulması
|
3- |
Amerika’nın Durumu ve Amerika Birleşik Devletleri’nin Kuruluşu Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
4- |
Fransız İhtilalinin Sebeplerinin Analiz Edilmesi
|
5- |
İhtilâlin Gelişmelerinin Ortaya Konulması
|
6- |
İnsan ve Vatandaş Haklan Beyannamesi ile İlk Anayasanın Analizi
|
7- |
Avrupa ile Fransa’yı Karşı Karşıya Getiren Sebeplerin Analiz Edilmesi
|
8- |
İnsan ve Vatandaş Haklan Beyannamesinin İlkelerine Rağmen Fransa’nın Terör Rejimine Geçişinin Tahlil Edilmesi
|
9- |
İngiltere’de Başlayan Sanayi Devriminin Nedenlerinin ve Etkilerinin Ortaya Konulması
|
10- |
İngiltere’de Luddist Başkaldırı Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
|
|
4- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
|
|
10- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
|
|
13- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
|
16- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
|
|
17- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
18- |
Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
3
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
1
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789–1914)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnsan Hakları ve Şiddet İkileminde Fransız İhtilali Eylül Katliamı Örneği BAĞÇECİ Y. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.13, sa.69, ss.244-258, 2020; İngiltere’de Sanayi Devrimi ve Luddist Başkaldırı (1811-1813) BAĞÇECİ Y. The Journal of Academic Social Science Studies , sa.79, ss.355-373, 2020; Toulon Kuşatması, 1793 BAĞÇECİ Y. History Studies, cilt.11, sa.6, ss.2363-2393, 2019; Horatio Nelson ve Trafalgar Savaşı BAĞÇECİ Y. The Journal of Academic Social Science Studies, sa.76, ss.93-116, 2019; Nil Savaşı BAĞÇECİ Y. History Studies, cilt.10, sa.8, ss.19-48, 2018; Britanya-Fransa Savaşına Giden Yol (1792-1793) BAĞÇECİ Y. History Studies International Journal of History , cilt.10, sa.7, ss.79-102, 2018.
|
|