Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DÜNYA SİYASETİNDE AFRİKA |
Birinci düzey |
D-ULS205 |
Seçmeli |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MÜCAHİD GÜRBÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MÜCAHİD GÜRBÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencinin Afrika kıtasında tarihsel süreç içinde yaşanan gelişmelerin irdelenmesi yoluyla Afrika konusunda bilincinin ve farkındalığının arttırılmasıdır. Her hafta okunacak metinler üzerinden yapılacak tartışmalarla interaktif bir yöntem izlenecektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, ABD, AB, Rusya Federasyonu, Çin Halk Cumhuriyeti, Japonya, Hindistan, Brezilya ve Türkiye gibi küresel ve bölgesel güçlerin Soğuk Savaş ve sonrasında Afrika kıtasına yönelik politikaları söz konusu ülkelerin ekonomik ve siyasal politikaları da ele alınarak tarihsel süreç içerisinde görülen değişiklik ve süreklilik öğeleri belirtilerek incelenmektedir.
|
1- |
Giriş ve Ders Tanıtımı
|
2- |
Sömürgecilik ve Afrika
|
3- |
Bağımsızlık ve Postkolonyalizm
|
4- |
Neo-Kolonyalizm ve Afrika -1- ABD, Çin, Hindistan ve Rusya
|
5- |
Neo-Kolonyalizm ve Afrika -2- Fransa, İngiltere, Almanya
|
6- |
Neo-Kolonyalizm ve Afrika -3- İtalya, İspanya, Portekiz, Belçika
|
7- |
Neo-Kolonyalizm ve Afrika -4- Brezilya, Japonya, İran, İsrail
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Case Study: Ruanda Soykırımı
|
10- |
Case Study: Libya ve Mali Müdahaleleri
|
11- |
Geçmişten Günümüze Türkiye-Afrika İlişkileri (1)
|
12- |
Geçmişten Günümüze Türkiye-Afrika İlişkileri (2)
|
13- |
20. Yüzyıl ve Sonrası Birlik Çabaları (Afrika Birliği ve Bölgesel örgütler)
|
14- |
Küresel Terörizm ve Afrika/Terör Örgütleri
|
15- |
Case Study: Sudan, Nijerya
|
16- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
17- |
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Afrika ile büyük güçler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
|
2- |
sömürgecilik ve sömürgelikten kurtulma sırasında Afrika''nın dünya siyasetindeki rolünü analiz eder.
|
3- |
Soğuk Savaş boyunca Afrika ile büyük güçler arasındaki ilişkileri analiz eder.
|
4- |
Büyük güçlerin Soğuk Savaş sonrası Afrika politikalarını açıklar.
|
5- |
Afrika''ya yönelik 2000''lerde artan ilgiyi açıklar.
|
6- |
Türkiye''nin Afrika politikasını analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Edit. Hasret Çomak, "Afrika Politikası", Beta Yayınları, İstanbul, 2017.
Marc Ferro, "Sömürgecilik Tarihi", İmge Kitabevi, 2002.
Ali Mazrui, "Afrikalılar", İnsan Yayınları; İstanbul, 1992.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Raımondo Luraghı, "Sömürgecilik Tarihi", E Yayınları, 2000.
|
|