Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Nanobilim ve Nanoteknoloji (doktora) > ELEKTROLİT VE ELEMENTLERİN BİYOKİMYASAL REAKSİYONLARDAKİ YERİ VE KLİNİK ÖNE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTROLİT VE ELEMENTLERİN BİYOKİMYASAL REAKSİYONLARDAKİ YERİ VE KLİNİK ÖNE Üçüncü düzey BİK 520 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DİDEM BARLAK KETİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. RECEP SARAYMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli Teorik (yüz yüze eğitim)
Dersin amacı Bu dersin amacı,elektrolitlerin her birinin vücuttaki major rolünü ifade etmek ve elektrolit dengesizliklerini içeren klinik durumları tanımlamaktır.Bundan başka,bu derste amaç,bazı spesifik elementlerin biyokimyasını,metabolizmasını,klinik önemini ve ölçüm yöntemlerini açıklamaktır.
Dersin tanımı Sıvı elektrolit bozukluklarını incelemek için kullanılan laboratuvar testlerini, minerallerin ve eser elementlerin fizyolojik ve biyokimyasal fonksiyonlar için gerekliliğini, sıvı elektrolit dengesi ve minerallerin medikal önemini açıklamak için düzenlendi

Dersin içeriği
1- Vücut sıvılarının elektrolit kompozisyonu
2- Biyokimyasal proseslerde elektrolitlerin rolleri(sodyum,potasyum ve klor)
3- Asid/baz dengesi
4- Tampon sistemler ve vücut sıvılarının pH'sını regüle etmede rolleri
5- Asid/baz parametrelerinin regülasyonu-solunumsal ve renal kontrol
6- Elektrolit seviyelerinin regülasyonu
7- Elektrolitlerin ölçümü
8- Kanda anormal asid-baz durumları ve anormal elektrolit kompozisyonu ile birlikte olan durumlar
9- Asid-baz düzensizliklerinin laboratuvar bulguları
10- Temel eser elementlerin karakteristikleri
11- Magnezyum,demir ve çinko-biyokimyası,fizyolojisi,metabolizması,klinik önemi ve laboratuvar değerlendirmesi
12- Bakır,magnezyum,molibden-biyokimyası,fizyolojisi,metabolizması,klinik önemi ve laboratuvar değerlendirmesi
13- Krom,selenyum,kobalt,fluorür-biyokimyası,fizyolojisi,metabolizması,klinik önemi ve laboratuvar değerlendirmesi
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrolitlerin herbirinin vücuttaki esas rolleri tanımlanabilecek.
2- Kan pH'sının korunmasında yardımcı olan temel ve diğer tampon sistemler söylenebilecek.
3- Vücutta elektrolit dengesi ve sıvı regülasyonuna katkıda bulunan major hormon sistemleri ifade edilebilecek.
4- Vücut sıvılarında sodyum ve potasyum düzeylerini ölçmek için kullanılan iyon-selektif elektrotların kompozisyonu ve atomik absorpsiyon spektroskopisinin prensibi ifade edilebilecek.
5- Solunumsal asidoz ve alkaloz,metabolik asidoz ve alkaloza sebep olan asid/baz dengesindeki değişiklikler açıklanabilecek.
6- Temel eser elementlerin herbirinin vücut fonksiyonlarında oynadıkları biyokimyasal roller anlatılabilecek.
7- Elementlerin anormal seviyeleri ile birlikte olan laboratuvar bulguları ve klinik önemi tartışılabilecek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
4- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
6- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar