Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ I |
İkinci düzey |
BİK 851 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYSUN ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SEMA KADER KÖSE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ANABİLİM DALI ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ
|
Dersin veriliş şekli
|
ÖĞRENCİLERİN UZMANLIK ALANLARI DOĞRULTUSUNDA TEORİK DERSLER (YÜZ YÜZE) VE PRATİK-UYGULAMALI (LABORATUVAR) ÇALIŞMALAR YAPILACAK.
|
Dersin amacı
|
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Uzmanlık alan dersleri, tez aşamasına gelmiş yüksek lisans ve doktora öğrencileri için, danışmanları tarafından açılan kredisiz derslerdir. Tez kaydı yaptıran öğrenci, bu derslere de kaydını yaptırır. Uzmanlık alan dersleri, öğrencilerin mezuniyet dönemine kadar devam eder.
|
1- |
Biyomoleküllerin yapısı, fonksiyonu ve metabolizması hakkında ileri düzeyde bilgi ve pratik deneyimin kazandırılması.
|
2- |
Biyokimya çalışmalarında kullanılabilecek cihazların ve donanımların çalışma prensipleri, uygulama yöntemleri ile ilgili örnek çalışmaların yapılması.
|
3- |
Deneysel bir çalışmanın nasıl yapılacağı; hayvanlara uygulanacak dozların nasıl ayarlanacağı hakkında bilgi.
|
4- |
Uzmanlık alanıyla ilgili literatür taramasının yapılması. Güncel ve yeni çalışmaların araştırılması.
|
5- |
Uzmanlık alanıyla ilgili literatür özetinin hazırlanması.
|
6- |
Uzmanlık alanıyla ilgili istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi ve örneklerle öğrenciye öğretilmesi.
|
7- |
Bilimsel makalelerin, öğrenciyle beraber okunup, analizinin yapılması.
|
8- |
Makale yazımının aşamaları.
|
9- |
Makale sunumunun ppt dosyası üzerinden hazırlanması.
|
10- |
Karşılaşılabilinecek biyokimyasal problemler ve çözüm önerileri.
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lisans/yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak; sağlık alanında uzmanlık düzeyinde sahip olduğu güncel bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
|
2- |
Biyomoleküllerin yapısı, fonksiyonu ve metabolizması hakkında ileri düzeyde bilgi ve pratik deneyime sahip olur.
|
3- |
Biyokimya alanında araştırma yapabilme; bilimsel bir çalışma tasarlama, uygulama, çözüm üretebilme ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
|
4- |
Biyokimya çalışmalarında kullanılan cihazların ve donanımların çalışma prensiplerini kavrayabilecek ve gerektiğinde uygulayabilecek birikime sahip olur.
|
5- |
Deneysel araştırma planlayıp yapabilir.
|
6- |
Biyokimyasal çalışmaları anlama, yazılı ve sözlü anlatabilme becerisine sahip olur.
|
7- |
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri, kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya alan dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
|
8- |
İstatistiksel analiz konusunda; bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapabilecek düzeye gelir.
|
9- |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.
|
10- |
Biyokimyasal sorunları tanımlayabilme ve çözüm üretebilme becerisine sahip olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
4
|
56
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
7
|
2
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Danışman tarafından hazırlanan ppt dosyaları; Ders notları
Nelson DL, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry (3rd ed), Worth Publishers, New York, 2000.
Diğer Biyokimya ve klinik biyokimya kitapları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çalışma alanı ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
İnternet.
|
|