Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM- ÇEVRE-V (ASTRONOMİK OLAYLARIN YANSIMALARI)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN-TEKNOLOJİ-TOPLUM- ÇEVRE-V (ASTRONOMİK OLAYLARIN YANSIMALARI) Üçüncü düzey İFE 610 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Astronominin temel ilkelerini ve astronomik cisimlerin temel özelliklerini bilmek, astronomik olayların toplumsal boyutlarını ve çevreye yansımalarını anlamak
Dersin tanımı Astronominin temelleri, astronomik cisimlerin özellikleri, önemli astronomik olayların temel mekanizmaları, astronomik olaylar ve ölçümleri, astronomik olayların toplumsal boyutları, astronomik olayların çevreye yansımalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Astronominin tarihçesi
2- Astronominin temelleri
3- Astronomik cisimlerin özellikleri
4- Astronomik cisimlerin özellikleri
5- Önemli astronomik olayların temel mekanizmaları
6- Önemli astronomik olayların temel mekanizmaları
7- Astronomik olaylar ve ölçümleri
8- Astronomik olaylar ve ölçümleri
9- Astronomik olaylar ve ölçümleri
10- Astronomik olayların toplumsal boyutları
11- Astronomik olayların toplumsal boyutları
12- Astronomik olayların toplumsal boyutları
13- Astronomik olayların çevreye yansımaları
14- Astronomik olayların çevreye yansımaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Evren ve evrenin oluşum teorilerini açıklar
2- Astronomik olayların temel mekanizmaları açıklar
3- Gezegenlerin hareketlerini Keppler Kanunlarını kullanarak açıklar
4- Gök cisimlerinin yapısının ve gök cisimlerinin nasıl oluştuğunu açıklar
5- Yıldızlar ve gökadalarla ilgili açıklama ve sınıflamalar yapar
6- Astronomik olayların toplumsal boyutlarını ve çevreye yansımalarını açıklar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 12 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 3 9 27
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Atkinson, Stuart. 2003; Tübitak Popüler Bilim Yayınları, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Gribbin, Mary and John. 2005; Tübitak Yayınları, Ankara Painter, Mike. 2004; Tübitak Yayınları, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar