Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > SPECIAL FIELD COURSE 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPECIAL FIELD COURSE 2 İkinci düzey PHY 752 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Deneysel çalışmaların ve ilgili teorilerin kavranması
Dersin tanımı Teori ve deney ilişkilerinin açıklanması, anlaşılması ve uygulanması

Dersin içeriği
1- Bilimsel hazırlığa başlangıç.
2- Konu seçimi.
3- Literatür taraması.
4- Teorik çalışmalar.
5- Deneysel çalışmalar.
6- Gerekli malzeme temini.
7- Bilimsel sonuçları elde etme.
8- Bilimsel sonuçları gerekli yöntemlerle sunma.
9- Makale yazmaya hazırlık.
10- Makale yazımı için gerekli kuralların belirlenmesi.
11- Makalenin değerlendirme süreci.
12- Tez yazım kuralları.
13- Tez Savunma hazırlığı.
14- Tez Savunması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel çalışmaların uygulamaya aktarılması
2- literatür taraması
3- Deneysel ve teorik çalışmalarla ilgili konu seçimi yapabilmeli
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 7 49
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 2 20
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar