Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > SAYISAL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAYISAL YÖNTEMLER Birinci düzey HY 308 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EDA ÇINAROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi EDA ÇINAROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı matematiksel modelleme ve çözüm
Dersin tanımı Sayısal Yöntemler

Dersin içeriği
1- Doğrusal programlama
2- Grafik ile çözüm / Tam tasvir yöntemi
3- Simpleks Yöntemi
4- DP modellerinde teknik sorunlar
5- Dualite ve duyarlılık
6- Ulaştırma Modelleri
7- Proje Yönetimi modelleri
8- Proje Yönetimi modelleri
9- CPM ve PERT
10- Dualite ve duyarlılık
11- Atama Modelleri
12- Atama Modelleri
13- Atama Modelleri
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doğrusal karar modellerinin oluşturulması
2- Grafiksel çözüm
3- Simpleks algoritma ile optimum çözüm eldesi
4- Simpleks algoritma ile optimum çözüm eldesi
5- Dualite
6- Duyarlılık analizinin kullanımı
7- Ulaştırma modellerinin kurulması
8- Atama modellerinde çözüm
9- Proje planlama tekniklerinin kullanımı
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Doğrusal Programlama ve Uzantıları Prof. Dr. Cemal ÖZGÜVEN
Yardımcı Kaynaklar Operations Research: Applications and Algorithms. Author(s) : Wayne L. Winston. Publisher : Cengage Learning India Pvt Ltd. Edition : fourth ; Yöneylem Araştırması Prof. Dr. Ahmet Öztürk

Ders ile ilgili dosyalar