Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Genetik (yüksek Lisans) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey VPZ 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Doç. Dr. Önder DÜZLÜ, Yrd. Doç. Dr. Zuhal ÖNDER
Dersin veriliş şekli Bilimsel veri tabanları, genel arama motorları ve kütüphane destekli ve örnek metinler üzerinden karşılıklı iletişim ve yorumlama şeklinde
Dersin amacı Öğrencinin ilgili bir konuda araştırma, bilgiye erişim, çeviri, farklı kaynaklardan alınan bilgileri özümseme ve makaleye dönüştürebilme, yorum yapabilme ve konular arasında bağlantı kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi.
Dersin tanımı Öğrencinin ilgili bir konuda araştırma, bilgiye erişim, çeviri, farklı kaynaklardan alınan bilgileri özümseme ve makaleye dönüştürebilme, yorum yapabilme ve konular arasında bağlantı kurabilme yeteneğini geliştiren derstir.

Dersin içeriği
1- Bilgiye erişim yöntemleri
2- Bilgiye erişim yöntemleri
3- Bilgiye erişim yöntemleri
4- Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
5- Bilimsel yayınları inceleme ve okuma teknikleri
6- Çeviri teknikleri
7- Çeviri teknikleri
8- Bilimsel makale yazım teknikleri
9- Bilimsel makale yazım teknikleri
10- Bilimsel makale yazım teknikleri
11- Örnek makalelerin incelenmesi
12- Örnek makalelerin incelenmesi
13- Örnek makalelerin incelenmesi
14- Örnek makalelerin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seminer konusu seçimi, hazırlanması hakkında bilgi sahibi olmak
2- Seminer konusunda bilgi toplanması, değerlendirilmesi ve yazımı hakkında bilgi sahibi olmak
3- Seminer sunumu hakkında bilgi sahibi olmak
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar