Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE KORUMA |
Birinci düzey |
KİMS233 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Genel Kimya Bilgisi
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze doğrudan eğitim
|
Dersin amacı
|
Genel çevre sorunları ve önleme yöntemleri hakkında öğrencinin temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Dersin önemi çevre kimyasının teorik ve pratik kavramları üzerinedir. Bu konular yeryüzü, hava kirliliği, su kirliliği ve atıksuların arıtılması, katı atıklar, yaşam ve ekolojiyi kapsayacaktır. Dersin çok önemli bir yaklaşımı, öğrencilere kimyasal olayların ve temel kavramların uygulamalarını geniş bir bakış açısından verme gayretidir.Öğrencilere çevre koruma bilincinin verilmesi hedeflenmektedir. Bu yaklaşımın özel alanlarla ilgili yapılacak araştırma ve iş imkanlarının seçiminde yararlı olacağı ümit edilmektedir.
|
1- |
İnsan doğa ilişkisi
|
2- |
alternatif kaynakların çevre açısından değerlendirilmesi;
|
3- |
alternatif kaynakların çevre açısından değerlendirilmesi;
|
4- |
üretim, işlem, geri kazanım, ve bertaraf evrelerinde kaynak yönetimi;
|
5- |
üretim, işlem, geri kazanım, ve bertaraf evrelerinde kaynak yönetimi;
|
6- |
üretim teknolojileri ve bunların çevre ve doğal döngülere etkileri;
|
7- |
üretim teknolojileri ve bunların çevre ve doğal döngülere etkileri;
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
endüstriyel faaliyetlerin çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmeleri
|
10- |
endüstriyel faaliyetlerin çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmeleri;
|
11- |
çevre mevzuatı.
|
12- |
çevre mevzuatı.
|
13- |
Çevre sorunlarının çözümüyle ilgili proje çalışmaları.
|
14- |
Çevre sorunlarının çözümüyle ilgili proje çalışmaları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toplumsal ve çevresel problemleri öğretmek ve duyarlılığı geliştirmek,
|
2- |
Çevre koruma bilincinin kazandırıldığı bireyler yetiştirmek
|
3- |
Kimya ve çevre gibi disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma gruplarında yer almayı sağlamak,
|
4- |
Kimya ve çevre pratiğinde ilgili kurum ve kurullarla işbirliği yapmak
|
5- |
Çevre koruma bağlamında , vicdani, mesleki ve yasal sorumlulukları yerine getirmek
|
6- |
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Umweltschutztechnik, Ulrich Förstner, 8 neu bearbeitete Auflage
Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2012
|
Yardımcı Kaynaklar
|
www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/4.5.383.pdf
|
|