Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ÇEVRE KORUMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KORUMA Birinci düzey KİMS233 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Genel Kimya Bilgisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli yüz yüze doğrudan eğitim
Dersin amacı Genel çevre sorunları ve önleme yöntemleri hakkında öğrencinin temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
Dersin tanımı Dersin önemi çevre kimyasının teorik ve pratik kavramları üzerinedir. Bu konular yeryüzü, hava kirliliği, su kirliliği ve atıksuların arıtılması, katı atıklar, yaşam ve ekolojiyi kapsayacaktır. Dersin çok önemli bir yaklaşımı, öğrencilere kimyasal olayların ve temel kavramların uygulamalarını geniş bir bakış açısından verme gayretidir.Öğrencilere çevre koruma bilincinin verilmesi hedeflenmektedir. Bu yaklaşımın özel alanlarla ilgili yapılacak araştırma ve iş imkanlarının seçiminde yararlı olacağı ümit edilmektedir.

Dersin içeriği
1- İnsan doğa ilişkisi
2- alternatif kaynakların çevre açısından değerlendirilmesi;
3- alternatif kaynakların çevre açısından değerlendirilmesi;
4- üretim, işlem, geri kazanım, ve bertaraf evrelerinde kaynak yönetimi;
5- üretim, işlem, geri kazanım, ve bertaraf evrelerinde kaynak yönetimi;
6- üretim teknolojileri ve bunların çevre ve doğal döngülere etkileri;
7- üretim teknolojileri ve bunların çevre ve doğal döngülere etkileri;
8- Ara sınav
9- endüstriyel faaliyetlerin çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmeleri
10- endüstriyel faaliyetlerin çevreye en az zarar verecek şekilde düzenlenmeleri;
11- çevre mevzuatı.
12- çevre mevzuatı.
13- Çevre sorunlarının çözümüyle ilgili proje çalışmaları.
14- Çevre sorunlarının çözümüyle ilgili proje çalışmaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplumsal ve çevresel problemleri öğretmek ve duyarlılığı geliştirmek,
2- Çevre koruma bilincinin kazandırıldığı bireyler yetiştirmek
3- Kimya ve çevre gibi disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma gruplarında yer almayı sağlamak,
4- Kimya ve çevre pratiğinde ilgili kurum ve kurullarla işbirliği yapmak
5- Çevre koruma bağlamında , vicdani, mesleki ve yasal sorumlulukları yerine getirmek
6- Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Umweltschutztechnik, Ulrich Förstner, 8 neu bearbeitete Auflage Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2012
Yardımcı Kaynaklar www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/4.5.383.pdf

Ders ile ilgili dosyalar