Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ESER KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. ESER KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ANABİLİM DALINDAKİ TÜM ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTORLAR
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
MEMBRANIN YAPI VE FONKSİYONUNU ÖĞRENMEK., ORGANİZMADAKİ MEMBRAN TRANSPORTUNDA ETKİLİ MEKANİZMALARI ÖNEMLERİ İLE BİRLİKTE SINIFLANDIRMAK. HÜCRE İÇİ SİNYA İLETİMİNDE ETKİLİ MOLEKÜLLERİN (HORMONLARIN)YAPI, FONKSİYON VE ETKİ MEKANİZMALARINI ÖĞRENMEK.
|
Dersin tanımı
|
MEMBRAN TRANSPORT SİSTEMLERİ VE HÜCRE İÇİ SİNYAL İLETİM YOLLARI.
|
1- |
MEMBRAN YAPISI VE FONKSİYONU
|
2- |
MEMBRANIN TRANSPORT SİSTEMLERİ, SINIFLANDIRILMASI, MEKANİMALARI VE ÖNEMİ
|
3- |
SİNYAL MOLLEKÜLLERİ (HORMONLAR) GİRİŞ
|
4- |
SİNYAL MOLEKÜLLERİNİN SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKSİYONLARI
|
5- |
RESEPTÖRLER SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKİSYONLARI
|
6- |
STEROİD HORMONLAR VE ETKİ MEKANİZMALARI
|
7- |
SİNYAL İLETİMİNDE cAMP VE ADENİLAT SİKLAZIN ROLÜ
|
8- |
SİNYAL İLETİMİNDE cGMP VE GUANİLAT SİKLAZIN ROLÜ
|
9- |
SİNYAL İLETİMİNDE KALSİYUM, FOSFOLİPAZ C VE INOSİTOL FOSFATIN ROLÜ
|
10- |
SİNYAL İLETİMİNDE TİROZİN KİNAZIN ROLÜ.
|
11- |
SİNYAL İLETİMİNDE YENİLİKLER VE SON GELİŞMELER
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
MEMBRAN YAPISI VE FONKSİYONU AÇIKLAYABİLECEK
|
2- |
MEMBRANIN TRANSPORT SİSTEMLERİ, SINIFLANDIRILMASI, MEKANİMALARI VE ÖNEMİNİ AÇIKLAYBİLECEK
|
3- |
SİNYAL MOLLEKÜLLERİNİN (HORMONLAR) YAPISI VE FONKSİYONU HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLACAK.
|
4- |
SİNYAL MOLEKÜLLERİNİN SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKSİYONLARINI AÇIKLAYABİLECEK.
|
5- |
RESEPTÖRLER SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKİSYONLARINI SÖYLEYEBİLECEK.
|
6- |
STEROİD HORMONLAR VE ETKİ MEKANİZMALARINI AÇIKLAYABİLECEK.
|
7- |
SİNYAL İLETİMİNDE cAMP VE ADENİLAT SİKLAZIN ROLÜNÜ VE ÖNEMİNİ AÇIKLAYABİLECEK.
|
8- |
SİNYAL İLETİMİNDE cGMP VE GUANİLAT SİKLAZIN ROLÜNÜ VE ÖNEMİNİ AÇIKLAYABİLECEK.
|
9- |
SİNYAL İLETİMİNDE KALSİYUM, FOSFOLİPAZ C VE INOSİTOL FOSFATIN ROLÜNÜ VE ÖNEMİNİ AÇIKLAYABİLECEK.
|
10- |
SİNYAL İLETİMİNDE TİROZİN KİNAZIN ROLÜNÜ VE ÖNEMNİ AÇIKLAYIP, SİNYAL İLETİMİNDE YENİLİKLER VE SON GELİŞMELERİ YORUMLAYABİLECEK.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
25
|
2
|
50
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
25
|
2
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Harper’s Biochemistry, RK. Murray, DK. Granner, PA. Mayes, VW Rodwell, a LANGE medical book, 24th Editon, A Simon & Schuster Company,1996.
2-Biochemistry, JM Berg, JL Tymoczko, L Stryer, International editon, 5th Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 2002.
3-Biochemistry, AL. Lehninger, The Johns Hopkins University, School of Medicine, 2nd Edition, Worth Publishers New York, 1978.
4-Medical Biochemistry J. Baynes, MH Dominiczak, Harcourt Brace and Company Limited by Mosby 1999.
5-Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, JB Henry, W.B. Saunders Company, 20th Edition, 2001.
6-Text Book of Clinical Chemistry, NW Tietz, W.B. Saunders Company,1986.
7-Katz DL, Nutrition in Clinical Practice, Lippincott, Williams, wilkins, Philedelphia, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
SİNYAL İLETİMİ VE HORMONLARLA İLGİLİ TÜM KİTAPLAR YARDIMCI KAYNAK OLARAK KULLANILABİLİR.
|
|